Nyskabende partnerskabsaftale giver nye muligheder indenfor databrug og bæredygtighed

Servicekoncernen ISS indgår en tre-årig partnerskabsaftale med Danmarks største grossist-virksomhed, Dansk Cater A/S. Det nye samarbejde sikrer kvalitetsleverancer med lokale, klimavenlige fødevarer til 188 kantiner i nogle af Danmarks største virksomheder. Aftalen har en samlet værdi på et tre-cifret millionbeløb og løber frem til udgangen af 2025

Kvalitets- og klimavenlige fødevarer er hjørnestenen for at sikre inspirerende madoplevelser for ISS’ mere end 40.000 dagligt spisende gæster i 188 kantiner over hele landet.

Som Danmarks største grossist-virksomhed med stort fokus på bæredygtighed og klimavenlige fødevarer er Dansk Cater A/S over de næste tre år den foretrukne partner for Danmarks største servicekoncern, ISS. Aftalen er netop trådt i kraft, og der er option på forlængelse i aftalen, som har en samlet værdi på et tre-cifret millionbeløb.

”Vi er meget begejstrerede over at indgå partnerskab med Danmarks største servicekoncern. Vi glæder os til at levere kvalitetsfødevarer til en bred vifte af kantiner i nogle af landets største virksomheder, så vi sammen med ISS kan løfte madoplevelserne til et nyt niveau,” siger Steen Damsgård Pedersen, administrerende direktør i Dansk Cater A/S og uddyber:

”Det er helt unikt i markedet, at vi sammen med ISS har lavet en aftale, hvor vi som partnere samarbejder om udvikling af innovative løsninger med brug af data, og understøtter hinanden iat sikre høj kvalitet og bæredygtighed på tværs af vores leverancer.”

Hos ISS er der også stor tilfredshed med partnerskabsaftalen med Dansk Cater A/S, som er nyskabende i branchen.

Vi ønsker at tage vores madoplevelser til vores mange gæster til det næste niveau, ogderfor er vi rigtig glade for, at vi har indgået en partnerskabsaftale med Dansk Cater. Vores kunder efterspørger i stigende grad lokale og klimavenlige fødevarer samt muligheden for at dokumentere miljøpåvirkningen af den mad, der bliver lavet i kantinen, og der har Dansk Cater virkelig imponeret os med deres leverancer,” siger Christian Lindskov Alsø, administrerende direktør i ISS Danmark og fortsætter:

”Sammen med Dansk Cater A/S har vi en størrelse, som forpligter i forhold til at drive nye initiativer og gå forrest i kampen for bæredygtige ogklimavenlige løsninger. Partnerskabet skal ligeledes styrke vores mål om i endnu højere grad at gøre data tilgængelige for vores kunder og bevæge os endnu mere i retning af kvalitet, ansvarlighed og klima.”

Flere og flere virksomheder investerer i at gøre arbejdspladsen attraktiv for medarbejdere, og med den nye aftale kan ISS understøtte sine kunder med et sund og varieret udvalg i kantinen med fokus bæredygtighed.

”Kantinen er et vigtigt omdrejningspunkt for det sociale sammenhold på en arbejdsplads. Derfor er det også meget vigtigt, at vi serverer måltider af høj kvalitet samt tilbyder et grønt alternativ, så alle medarbejdere kan nyde et sundt måltid i kantinen og derigennem kan vi være med til at sikre en høj trivsel. Vi ser også flere virksomheder investere mere i kantinen som led i at tiltrække og fastholde medarbejdere i et marked, hvor der er rift om de bedste talenter,” siger Christian Lindskov Alsø.