Nynne Bjerre Christensen indtræder i Plastic Changes bestyrelse

Journalist og tidligere vært på Deadline, Nynne Bjerre Christensen, indtræder i Plastic Change’s bestyrelse. Dermed får bestyrelsen styrket sine kompetencer inden for medier, kommunikation og journalistik.

Den danske miljøorganisation Plastic Change, arbejder for at bekæmpe den stigende plastikforurening, som udgør en tiltagende trussel for natur, havmiljø og klima får journalist Nynne Bjerre Christensen med ombord i bestyrelsen.

"Jeg har fået lov til at blive en del af holdet bag Plastic Change, og det glæder jeg mig helt vildt til. Plastic Change kæmper heroisk for at åbne vores øjne og bevidstgøre os om verdens plastikforbrug. Og i en tid, hvor verdens forbrug af plastik kommer til at stige markant, bliver samtalen om, hvad vi skal bruge plastik til, kun vigtigere" udtaler Nynne Bjerre Christensen

Nynne Bjerre Christensen er journalist og uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole. I 12 år - fra 2005 til 2017 – var hun vært på DR2s nyhedsmagasin Deadline 2230. I dag er hun selvstændig freelancejournalist, bla. på DR P1 og har i en årrække arbejdet som freelancer i blandt andet Månedsbladet PRESS, Europa Kommissionen og Berlingske Tidende.

”Nynne er en yderst respekteret journalist med internationalt udsyn og et stort netværk. Jeg er utrolig glad for, at Nynne vil hjælpe til i vores bestræbelser på at bekæmpe plastikforurening” Udtaler Steffen Hjaltelin formand i Plastic Change

Nynne, der er udpeget af den øvrige bestyrelse i Plastic Change, tiltrådte som bestyrelsesmedlem den 24 november.

Se den øvrige bestyrelsessammenhæng her.

Læderstræde 20
1201 Købehavn k

Danmark drukner i skod, slikpapir og plastikkrus25.10.2021 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag udkommer resultaterne af en ny dansk undersøgelse, der identificerer de ti producenter, hvis plastikemballager og produkter undersøgelsen hyppigst fandt i den danske natur. Det er miljøorganisationen, Plastic Change, der sammen med en række frivillige tværs over hele landet, har udført et såkaldt Producent Tjek for at finde ud af, hvilke producenter og hvilke plastikprodukter, der forurener i Danmark. Undersøgelsen viser, at det særligt er producenter af cigaretter, slik og fødevarer, som dominerer listen.

Hele verden rydder naturen for plastikaffald til World Cleanup Day17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lørdag den 18. september afholdes der for fjerde år i træk, World Cleanup Day, som er verdens største civile begivenhed. Sidste år deltog 166 lande og mere end 11 millioner mennesker. Op imod 15.000 af dem var danskere, der tilsammen fik indsamlet mere end 26,5 tons affald i den danske natur, fordelt på omtrent 750 oprydninger. I år rydder vi op igen og Plastic Change laver et såkaldt Producent Tjek på det indsamlet affald.

90% af danskerne vil returnere madvareemballager, hvis der var pant på16.6.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse