Nye stole til hundeførerforeningen

Danmarks Civile Hundeførerforening i Mariager har fået 60 nye stabelstole af Sparekassen Kronjylland.

Bent Pedersen, formand for DcH Mariager (t.v.) og Sven Kjærgaard fra Sparekassen Kronjylland med nogle af hundeførerforeningens nye stole.

– Vi trængte virkelig til at få udskiftet vores stole i klubhuset. Dem, vi havde, var forskellige aflagte spisestuestole fra vores medlemmer, og dem har vi i mange år været rigtig glade for. Men de var efterhånden blevet vakkelvorne, ligesom stoffet var slidt igennem på mange af dem. Derudover var de svære at håndtere, da de ikke kunne stables. Sparekassen Kronjylland har givet os 60 splinternye stole, og det er en støtte, vi får glæde af stort set hver dag, da vi altid mødes i klubhuset efter træning, fortæller Bent Pedersen, der er formand i DcH Mariager.

DcH Mariager har 85 medlemmer, der deltager på forskellige træningshold med alt fra hvalpe til elitehunde. Der er træning på pladsen seks dage om ugen, så det er en træningsplads og et hus, der bliver brugt flittigt:

– Det giver naturligvis også et vist slid på inventaret, og i Sparekassen Kronjylland er vi derfor rigtig glade for at gøre en forskel, som medlemmerne helt bogstaveligt kommer til at mærke. Derudover glæder vi os over at støtte op om en forening i rigtig god udvikling, og som blandt andet formår at trække andre klubber til med foredrag om hunde og træning. Foreningens mange aktiviteter stiller krav til faciliteterne, og derfor har vi valgt at støtte med 20.000 kroner fra vores gavefond til i alt 60 nye stole, lyder det fra Sven Kjærgaard, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Mariager.

Stolene vil blive brugt, både når medlemmerne mødes til socialt samvær efter den daglige træning, og når foreningen inviterer til foredrag. Stolene blev for alvor indviet, da DcH Mariager 22. juni havde sin årlige sommerfest og samtidig fejrede 10-året for sit klubhus.

Klubben råder over en plads på 2,2 hektar med forskellige træningsbaner, og hundene og deres ejere kommer primært fra området syd for Mariager Fjord og nord for Randers.

Sparekassen Kronjylland køber sig ind i Fintech-selskab5.9.2019 09:10:19 CESTPressemeddelelse

CrediWire var en af de første virksomheder, der flyttede ind i Copenhagen FinTechs kontorfælleskab for tre år siden og har siden været en integreret del af FinTech miljøet i Danmark. Nu bliver Sparekassen Kronjylland og Nordea en del af ejerkredsen. CrediWire fokuserer på at gøre regnskabet hos virksomhederne operationelt og få tallene til at skabe værdi for forretningen. Systemet strukturerer alle virksomhedernes finansielle data i realtid i en kommunikationsplatform, hvor virksomhederne kan dele sine data med banker, revisorer, bestyrelse mv. - Det handler om at gøre bogføringen og regnskabet levende for virksomheden. De skal kunne interagere med deres betroede samarbejdspartnere og modtage løbende sparring i stedet for blot at holde et bogholderi for at indberette moms og betale SKAT, fortæller CEO i CrediWire Nicholas Meilstrup. Med Sparekassen Kronjyllands investering bliver CrediWire fremover også en del af værktøjskassen for både Sparekassens rådgivere og kunder. - Med CrediWire