Nybagt millionær holdt gevinsten hemmelig for sin kone

En mand skulle lige sunde sig efter at have vundet over fire millioner kroner i Eurojackpot.

En mand i 40’erne fra Guldborgsund Kommune vandt for nogle uger siden 4.471.879 i en delt andenpræmie på lotteriet Eurojackpot.

Manden gik selv et stykke tid uden at vide, at han havde vundet den store gevinst, selvom om han egentlig havde læst i lokale medier, at vinderkuponen var købt præcis det sted, hvor han havde erhvervet sig sin.

- Jeg havde egentlig ikke travlt med at tjekke det. Jeg er en stille og rolig fyr, der godt kan lide at drømme. Og hvis jeg først tjekkede den, og så det ikke var mig, så kunne jeg jo ikke holde liv i drømmen. På den måde fik jeg mere for pengene, forklarer manden med et grin og understreger, at han gerne vil være anonym.

Da manden endelig tjekkede sin kupon på sin Lotto App, fandt ud af, at der var en stor gevinst, men ikke hvor meget, den var på.

- Jeg tænkte, at det nok bare var et par tusinde kroner, hvilket jo er væsentlig mere end de 180 kroner, jeg højest har vundet nogensinde. Så jeg måtte lige have fat i mine tal fra kuponen og listen over gevinster på Danske Spils hjemmeside. Da jeg så, at gevinsten var på over fire millioner, måtte jeg da lige have brillerne på og se efter endnu engang, siger han.

Manden vidste ikke helt, hvor og hvad han skulle gøre af sig selv rent følelsesmæssigt, da han "aldrig har prøvet noget lignende før". Og hvor andre måske ville føle trang til at dele nyheden med sin partner, så beholdt manden den store hemmelighed i flere dage.

- Jeg er ikke en person, der går og braldrer op med sådan noget. Jeg kan godt lide, at man lige overvejer tingene. Og så går jeg og hygger mig lidt med det. Min hverdag ser jo ud, præcis som den plejer med arbejde og fritidsaktiviteter. I øvrigt har min kone altid været lidt efter mig, fordi jeg har spillet Lotto. Du ved, har drillet mig med, at det var spild af penge. Så jeg skulle lige overveje, hvordan den skulle serveres for hende. Men nu har jeg inviteret hende på en weekendtur, hvor vi skal hygge os, shoppe, ud at spise osv. Så der har jeg tænkt mig at fortælle hende det, når øjeblikket byder sig.

Danske Spil får lov til at ringe tilbage til manden om mandagen for at høre, hvordan det er gået med at overbringe konen nyheden om gevinsten.

- Jamen vi havde en dejlig tur og boede på et skønt hotel. Da det ikke er noget, vi gør så tit, så spurgte min kone mig, hvad anledningen egentlig var. Og så måtte jeg jo sige, at der var noget vigtigt, jeg måtte fortælle hende. Først blev hun helt stille, da hun vist troede, at det var noget alvorligt, men jeg fik hurtigt overbevist hende om, at det altså var noget godt. At jeg var blevet millionær. Selvom det også havde været en hyggeligt hemmelighed at gemme på, så var det dejligt at få delt det med hende.

Hustruen blev naturligvis glad på sin mands vegne, især fordi hun ved, hvor meget det betyder for ham, at der er styr på økonomien.

- Det er ikke fordi, vi sådan har manglet noget, men vi har heller aldrig haft mange penge og har levet ret sparsommeligt. Vi har to helt almindelige lønninger, og når jeg tænker over, hvor mange år, jeg ville have skullet arbejde for de penge, jeg har vundet, bliver jeg helt forpustet.

Parret fejrede gevinsten med at spise på gode restauranter og tage ud at shoppe. Men den nybagte millionær understreger, at pengene ikke skal klattes væk.

- Selvfølgelig skal der være plads til at skeje lidt ud en gang imellem. Men størstedelen af pengene skal investeres, så de kan holde længst muligt.

Parrets børn skal også have en økonomisk håndsrækning, men de får ikke af vide, at deres forældre er blevet millionærer.

- Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe dem i det skjulte. Altså give dem pengene i samvær. Så vi skal på nogle gode ferier med store oplevelser. Det er jo oplevelserne, man husker gennem livet, ikke ting.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Ny podcast giver dig et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain. Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold. Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement. I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions