Ny webshop skal sikre Lidl succes på hjem- og fritidsvarer
Hos den 134 butikker store dagligvarekæde Lidl lægger man netop nu støbeskeen til en helt ny webshop. En webshop, hvor kunderne fra foråret 2023 kan klikke kædens non-food-produkter hjem med levering til hoveddøren.
Satsningen er en del af Lidl Danmarks strategi om at blive førende på non-food-varer blandt Danmarks discountere. Adm. direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann forklarer:
”Jeg glæder mig til, at vi tager kampen op mod de største spillere på markedet i Danmark og online kan tilbyde de danske kunder et endnu større udvalg af vores kvalitets non-food produkter til en god pris. Vi forventer, på sigt at vinde både markedsandele af online-handlen, men også helt nye kunder til vores butikker.”
Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til det øgede fokus på online-salget:
”Vi starter med i løbet af 2023 at tilbyde omkring 12.000 private label- og mærkevarer indenfor non-food-kategorien, der strækker sig over alt til hjem og fritid lige fra babytøj til boremaskiner, så der bliver meget at vælge mellem. Produkterne bliver stadig mere populære, fordi de er af høj kvalitet, men bliver solgt til en lav pris. Derfor vælger vi nu at bygge en webshop, som skal gøre det nemt for eksisterende og nye kunder at få fingrene produkterne,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Han uddyber:
”Webshoppen skal blandt andet sætte en stopper for den usikkerhed, mange måske kender, når de sætter kursen mod en butik for at få fingrene i et bestemt non-food-produkt, der er annonceret i tilbudsavisen – ”er der mon flere tilbage?”.
Kannibaliserer ikke på fysiske butikker
Beslutningen om at etablere en webshop i Danmark kommer blandt andet på baggrund af gode erfaringer fra flere af Lidls andre markeder – som for eksempel Belgien. Her har en lignende webshop været med til at øge omsætningen på non-food-produkter i det hele taget. På samme tid har webshoppen ikke ”stjålet” kunder fra de fysiske butikker. Det skyldes ifølge Rasmus Pape, at man skaber mere loyale kunder og tiltrækker et nyt segment af kunder til Lidl.
Lidl Danmarks non-food webshop går i luften som selvstændig webshop i foråret 2023. I løbet af første år vil Lidl i webshoppen have 2.000 artikler i det faste sortiment plus omkring 10.000 sæsonvarer, og alle produkter til endnu mere attraktive priser.
Lidl har internationalt non-food webshop i landene Belgien, Spanien, Holland, Tyskland, Polen, Slovakiet og Tjekkiet.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
