Ny top-direktør: Salg til virksomheder gennem partnerskaber skal øges

Salg af flere erhvervsforsikringer og pensionsopsparinger gennem samarbejder med bl.a. store banker. Det bliver et vigtigt fokus for forsikringsselskabet Topdanmarks nye direktør for erhvervs-og landbrugsdivisionen Monica Diaz.
Monica Diaz. Foto: PR

Sådan lyder meldingen fra Topdanmarks nye direktør for Landbrug og Erhverv Monica Diaz, som har været direktør for partnerskaber i Codan, og som overtager roret, efter at Topdanmarks mangeårige vellidte direktør for Erhverv og Landbrug Pia Laub sagde op.

”Topdanmark har netop fået et stort nyt partnerskab med Nordea og har allerede i flere år haft erfaring med store partnerskaber - herunder med Sydbank. Begge banker har mange erhvervskunder, som ofte har brug for god sparring omkring deres forsikringsforhold. De store gode partnerskaber vil jeg som direktør sætte endnu mere fokus på i Topdanmark Erhverv og Landbrug fremadrettet,” siger Monica Diaz.

Hul tilføjer, at ikke kun bank, men også andre distributionsformer via partnerskaber har hendes fokus.

Travlt fra start
Hun startede det nye job fredag i sidste uge og har næsten ikke haft fem minutters pause siden da. Trods kun få dage i Topdanmark har hun allerede klare visioner for, hvor divisionen Erhverv og Landbrug skal hen fremadrettet.

”Vores partnere skal mærke, at vi er Danmarks bedste forsikrings- og pensionsselskab også for både små og mellemstore virksomheder. De, der vælger at være kunde hos os, skal ikke bekymre sig om deres forsikringer. Det gør vi for dem,” siger Monica Diaz.

Nemt at være kunde
Hun uddyber, at det skal være nemt at være kunde i Topdanmark.

”Det gælder både, når kunden skal købe forsikringen, når kunden oplever ændringer i sin virksomhed, eller når kunden får skader,” siger Monica Diaz.

Styrken ved at have både liv og skade skal udnyttes
Hun ser også et stort potentiale for, at Topdanmark Erhverv og Landbrug i langt højere grad udnytter Topdanmarks unikke markedsposition som både pensions- og forsikringsselskab med store markedsandele på begge områder.

”Det betyder, at en virksomhed faktisk ikke behøver andre leverandører af forsikringer og pensioner. Den kan få hele pakken hos os – og vælger en virksomhed at gøre det, så kan det give nogle gode fordele,” siger Monica Diaz.

En del af en stærk kultur
Resten af sin første uge får hun travlt og lægger vægt på at møde så mange af medarbejderne i divisionen som muligt.

”Topdanmark har et ry i branchen for at have nogle af de dygtigste medarbejdere på erhvervs- og landbrugsforsikringsområdet. Dem glæder jeg mig meget til at arbejde sammen med og lære meget bedre at kende. Samtidigt mærker jeg tydeligt den helt særlige ’Topdanmark-ånd’, som jeg har hørt så meget om – den vil jeg værne om,” siger hun.

Velkommen til
Topdanmarks koncerndirektør Brian Rothemejer glæder sig over at byde Monica Diaz velkommen til Topdanmark.

”Monica har arbejdet meget professionelt og målrettet med partnerskaber som tidligere partnerskabsdirektør. Den erfaring kan bl.a. bringe Topdanmark i endnu tættere partnerskab med Nordea og Sydbank omkring forsikrings- og pensionsrådgivning af erhvervskunder,” siger Brian Rothemejer.

Fakta om Monica Diaz:

Hun er 40 år og har senest været ansvarlig for Partner Solutions (salg gennem mæglere, distributionspartnere mv.) i Codan. Monica er uddannet cand. merc. fra CBS og har i Codan siden 2010 haft en række ledende stillinger med ansvaret for bl.a. mindre erhvervsvirksomheder, forretningsudvikling til erhvervsmarkedet og har været transformationspartner for erhvervssegmentet.

For mere information kontakt: Presseansvarlig Martin Olsen tlf. 44 74 40 11, vto@topdanmark.dk.

Monica Diaz. Foto: PR