Ny test: TDC har verdens hurtigste mobilnet

Verdens hurtigste mobilnetværk er dansk. Det konkluderer en omfattende test af hele 97 forskellige mobilnetværk verden over. På verdensplan indtager TDC førstepladsen, mens Danmark som nation er på en tredjeplads, når der analyseres på tværs af alle fire mobilnetværk i Danmark.

Det er den globale analysevirksomhed OpenSignal, der står bag testen. Med udgangspunkt i målinger fra mere end 330.000 brugere fordelt over samtlige kontinenter har OpenSignals hovedkvarter i London analyseret, hvilke internethastigheder der er registreret i alle verdens 4G-mobilnetværk. Med en gennemsnitshastighed på over 27 Mbit/s kommer TDC's nye 4G-netværk ud som klar nummer 1.

"TDC har investeret så massivt i mobilnettet det sidste års tid, at jeg faktisk ikke er så overrasket. Det bekræfter, hvad vi selv kan se, både når nettene bliver testet, men også i kundernes adfærd på nettet. I takt med at vi har opgraderet nettet, er dataforbruget bare eksploderet," fortæller koncerndirektør i TDC Operations Peter Schleidt, der har det øverste ansvar for TDCs mobilnet.

Fjerde store test i 2015
Analysen fra OpenSignal er den fjerde store test af alle fire danske mobilnet i 2015. Tidligere på året konkluderede en landsdækkende undersøgelse fra Danmarks Teknologiske Institut, at TDC har Danmarks bedste netværk målt på tværs af både hastighed og dækning. Kort efter viste en stor brugerdrevet test af samtlige mobilnetværk i Skandinavien, udført af finske Jouiko, at TDC også havde Nordens hurtigste netværk.

Årets tredje store test var en mere teknisk omfattende analyse foretaget af ligeledes finske Omnitele. Her lød konklusionen også, at TDC har Skandinaviens stærkeste netværk. Og nu har OpenSignal så konkluderet, at brugerne af TDC's mobilnet også er på verdens hurtigste netværk.

"Først og fremmest er jeg glad på kundernes vegne. Det er alfa og omega, at de er tilfredse med og kan stole på netværket. Men jeg er også stolt og glad over de mange TDC-ansatte, der sammen med vores samarbejdspartnere i Huawei på så kort tid har opbygget et mobilnetværk, der beviseligt er i absolut verdensklasse," siger Peter Schleidt med henvisning til, at TDC i marts 2014 sammen med Huawei begyndte en landsdækkende opgradering af hele TDC's mobilnetværk.

RESULTATER PER NETVÆRK
8 Taiwan 16 Mbit/s
9 Schweiz 15 Mbit/s
10 Australien 15 Mbit/s

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.