Ny sekretariatschef skal sikre medlemsvækst

Rikke Lilienthal tiltræder som sekretariatschef i SMVdanmark d. 15. august.

SMVdanmark udvider medlemsbetjeningen med ansættelse af en sekretariatschef, der skal stå i spidsen for at fastholde høj tilfredshed blandt nuværende medlemmer og samtidig tiltrække nye medlemmer til SMV-familien. Den nye sekretariatschef bliver Rikke Lilienthal, der siden 2013 har været økonomisekretariatschef i Landbrug & Fødevarer. Rikke er uddannet økonom og har derudover en fortid i konsulentbranchen og embedsværket. Hun tiltræder stillingen d. 15. august.

Adm. direktør i SMVdanmark Jakob Brandt udtaler:

”Når vi har fået så mange nye medlemmer under coronakrisen understreger det behovet for en erhvervsorganisation, der kæmper de små og mellemstore virksomheders sag. Derfor opruster vi nu med ansættelsen af Rikke Lilienthal. Jeg er overbevist om, at Rikke er den helt rigtige person til stillingen – både på det menneskelige og faglige plan.”

Ansættelsen sker som led i en større omstrukturering af SMVdanmark. Udover ny sekretariatschef, starter David Elmer 1. august som ny kommunikationschef, og derudover ansættes også snart en ny medlemskonsulent i organisationen.

SMVdanmark: En vigtig sejr for de små og mellemstore virksomheder28.10.2020 10:00:57 CETPressemeddelelse

Nattens aftale ikke alene forlænger, men forbedrer også de eksisterende kompensationsordninger for virksomheder, der er ramt af corona-restriktioner. SMVdanmark vil nu bidrage med bud på hvilke virksomheder, der må anses for at være de facto tvangslukkede og derfor kan gå i dvale. Samtidig opfordrer vi regeringen til at indkalde til trepartsdrøftelser for at give lønkompensationsordningen et eftersyn.

SMVdanmark: God hjælpepakke men den kommer syv måneder for sent13.10.2020 15:09:51 CESTPressemeddelelse

Langt om længe anerkender politikerne de tab, som oplevelsesindustrien har lidt under coronakrisen i forbindelse med private arrangementer uden for private hjem. Men hjælpen kommer alt for sent, mener SMVdanmark. For hjælpen er bundet op på, at man skal kunne dokumentere et tab forbundet med direkte salg til private fester og sociale begivenheder. Men ordrebogen har i månedsvis været tom, og virksomhederne kan derfor ikke dokumentere aflyste arrangementer, som aldrig er blevet booket.