Ny salgsdirektør i Topdanmark. ”Hver aften skal jeg kunne sige til mig selv, at jeg har gjort mit bedste for kunderne”

Dennis Kjær er ny salgsdirektør i Topdanmark Livsforsikring. Nøgleordene for ham er passion, god kundeservice, tillid og samarbejde
Dennis Kjær er ny salgsdirektør for liv og pension i Topdanmark. Foto: Topdanmark

Dennis Kjær, 50 år, Skanderborg, tiltrådte pr. 1. juli jobbet som salgsdirektør for liv & pension i Topdanmark Livsforsikring. Han kommer fra et job som salgsdirektør for Topdanmark Livsforsikring i Jylland og på Fyn.

Det vigtigste for Topdanmarks nye salgsdirektør, der betjener ca. 200.000 pensionskunder, er at fortsætte og videreudbygge Topdanmarks samarbejde med kunder, mæglere og partnere.

”Jeg har altid været passioneret omkring mit arbejde og at gøre mit ypperste hver dag. Det gør, at jeg om aftenen, når jeg falder til ro, kan se tilbage og tænke: ’Fedt, jeg gjorde mit bedste for kunderne og dermed for Topdanmark’. Jeg ser frem til opgaven med at lede Topdanmarks samlede liv- og pensionssalg, herunder samarbejdet med medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere. Topdanmark Liv er stærk på partnerskaber, og det kan vi bruge på nye måder, fx med flere distributionskanaler og dermed nå nye kundegrupper,” siger Dennis Kjær i forbindelse med jobskiftet.

Tillid og samarbejde

Dennis Kjær tror på værdien af det brede samarbejde, både internt i virksomheden og ud mod omverdenen, for man opnår de bedste resultater i fællesskab. Han lægger vægt på at skabe og vise tillid, og han går sjældent galt i byen på den front, så den tilgang bevarer han, naturligvis med sine mere end 25 års erfaring inden for pension og livsforsikring i bagagen.

Den nye salgsdirektør vil udbygge Topdanmarks position inden for de kundenære områder og sætter også medarbejdernes trivsel i højsædet.

”Mine medarbejdes trivsel er alfa og omega, både for dem selv, men også for virksomheden. Og smil hos medarbejderne smitter af på kunderne. Vi skal fortsat lægge vægt på at hjælpe vores kunder, der primært er mindre og mellemstore virksomheder, ved at understøtte og inspirere til god trivsel og mindre stress. Desuden skal vi videreudvikle vores rådgivning og kundeservice og gøre pension let og enkelt for vores kunder, så vi kan fastholde vores position som dem, der har de mest tilfredse kunder i vores segment, ” siger Dennis Kjær.

Privat bor Dennis Kjær i Skanderborg, han er gift og har tre voksne børn. Han er oprindelig uddannet på Forsikringsakademiet, suppleret med flere strategi- og lederuddannelser.