Ny Risk Advisory-leder i Deloitte

Deloitte henter stærk ekstern profil til at lede forretningsområdet for sikkerhed og risikostyring.

Globalisering, klimadagsorden, COVID19, compliance og cyberkriminalitet udfordrer løbende virksomhedernes forretningsgrundlag og stiller stadig større krav til fokus på risikostyring, modstandskraft og sikkerhed. For at stå endnu stærkere i rådgivningen af vores kunder om deres fremtidige digitalisering og risikostyring, ansætter Deloitte nu Mette Louise Kaagaard som managing partner til at stå i spidsen for Risk Advisory-forretningen.

Mette kommer fra en stilling som CEO for infrastruktur-virksomheden Conscia og før det som vicedirektør i KMD. Mette har ligeledes været CIO i Egmont gruppen og CEO i Schultz Holding og har de helt rigtige kompetencer inden for forretnings- og digitale transformationer med særligt fokus på risikostyring.

”Vores kunder efterspørger i stigende grad hjælp til at navigere sikkert i oprørt hav, og vi er derfor enormt glade for at byde Mette Louise Kaagaard velkommen på holdet. Mette vil indgå i Deloitte Danmarks øverste ledelse og det nordiske Risk Advisory-team, ligesom hun vil gøre en forskel for vores kunder sammen med de øvrige dygtige partnere og medarbejdere i Risk Advisory,” siger Anders Dons, nordisk CEO i Deloitte.

Risk Advisory har 200 medarbejdere i Danmark, omsætter for 300 millioner og vækstede sidste år med 16 procent i Danmark. Risk Advisory fokuserer fremadrettet på fortsat at levere bæredygtig vækst inden for Deloittes strategiske indsatsområder, herunder it-sikkerhed, risikostyring, compliance, klima og bæredygtighed, hvor vi fortsat skal være i stand til at hjælpe kunderne med hele rejsen mod en bæredygtig og digital transformation.

Diversitet er mærkesag

Mette Louise Kaagaard har lang erfaring med IT, offentlig sektor og medier. Hun har i tidligere stillinger gennemført store transformationer og infrastrukturprojekter, særligt inden for det digitale område. Hun ser Deloitte som en mulighed for at arbejde endnu mere strategisk med større transformationer og bringer sin erfaring fra et bredt udsnit af brancher og digitalisering af forretningsstrategier med sig. Mette har både erfaring som den overordnede forretningsarkitekt og som den, der praktisk gennemfører projekterne.

”Deloitte er en super spændende virksomhed med et stærkt brand. Det er en virksomhed, der virkelig vil noget i forhold til at hjælpe sine kunder til det næste niveau. Og de transformationer, man hjælper kunderne med, foretager man også internt i Deloitte – og det er enormt autentisk og tiltalende,” siger Mette Louise Kaagaard og fortsætter:

”Man har samtidig et markant fokus på diversitet i Deloitte – både i forhold til balancen mellem mænd og kvinder, men i høj grad også i forhold til medarbejdernes baggrund. Mangel på diversitet i danske virksomheder er på min radar, og det er min erfaring, at forskellige perspektiver fører til bedre løsninger og resultater.”

Anders Dons, nordisk CEO i Deloitte: 40367622 / adons@deloitte.dk
Johannes Nørgaard, presseansvarlig i Deloitte: 60863444 / jonoergaard@deloitte.dk

Deloitte: Vi tager medansvar for omstillingen af Danmark - et år med vækst og samfundsansvar22.9.2021 07:12:16 CEST | Pressemeddelelse

På trods af et historisk usikkert år med smittebølger og nedlukninger formår Deloitte at levere vækst og samtidig gøre en forskel for kunder, samfund og medarbejdere. Udviklingen er drevet af en voldsom acceleration af en række megatrends som øger erhvervslivets ønske om at skrue op for digital transformation, opkøbe og sælge virksomheder samt sætte skub i den grønne omstilling. Samtidig er efterspørgslen på revision og compliance steget yderligere.