Ny rammeaftale med Forsvaret

Skou Gruppen har vundet en fireårig rammeaftale med Forsvarets Ejendomsstyrelse om at stå for vedligeholdelse af alle Forsvarets bygninger i hovedstadsområdet. Opgaven ligger godt til Skou Gruppen, der har lang erfaring med den type aftaler, bl.a. med Region Hovedstadens hospitaler samt en lang række kommuner, institutioner og kirker.

“Vi er stolte af, at Forsvaret har valgt os til at stå for drift, vedligeholdelse og renovering på alle Forsvarets bygninger i Region Hovedstaden,” siger Jesper Kunstmann Nicolaisen, som er partner og salgschef hos Skou Gruppen og uddyber:

”Aftalen betyder, at vi løbende kommer til at løse en masse mindre håndværksopgaver, der typisk er tømrer-, murer-, maler- og beton-arbejde. Det er på både hærens kaserner, flådestationer, marinestationer, beredskabsstyrelsens ejendomme og administrative bygninger.”

Skou Gruppen kommer også til at byde på større opgaver, som Forsvaret sender i udbud under rammeaftalen.

Erfaring med håndværkstraditioner og kulturarv

I arbejdet med Forsvarets bygninger er det vigtigt at have lang erfaring med nænsom vedligeholdelse og reparation af bygninger, som indgår i vores fælles bygningskulturarv. Mange af Forsvarets bygninger er gamle og bevaringsværdige, ofte fredede – f.eks. Kastellet eller Frederiksberg Slot.

“Når det gælder de gamle, fredede bygninger, vil Forsvaret gerne have nogle velafprøvede ildsjæle, der har forstand på og kærlighed til gamle bygninger. Samtidig værdsætter de traditionelle dyder som at komme til tiden,” siger byggeleder Ole Scanholm, der er fast tilknyttet rammeaftalen. Han har tidligere arbejdet for Slots- og Ejendomsstyrelsen.

En arbejdsform som passer godt til Forsvarets behov

Skou Gruppen har oparbejdet et set-up og en arbejdsform, der passer godt til denne type af store rammeaftaler, som rummer mange mindre opgaver. Fx har Skou Gruppen service-snedkere, der kører rundt i fuldt udstyrede biler, klar til at rykke ud. Faste teams er tilknyttet Forsvaret, så det altid vil være kendte håndværkere, der dukker op.

I Forsvarets begrundelse for at tildele Skou Gruppen rammeaftalen fremgår det, at Forsvarets Ejendomsstyrelse sætter pris på at ejendommene bliver serviceret af faste teams. Yderligere finder Ejendomsstyrelsen det fordelagtigt, at Skou Gruppen gør det nemt at følge med i arbejdet:

Styrelsens medarbejdere kan logge ind og se på en online portal, hvad der er udført, hvad der er planlagt, og hvornår arbejdet udføres. Desuden er det nemt at have en tæt dialog med udførende medarbejdere om de konkrete opgaver og med de ansvarlige ledere om de mere strategiske beslutninger.

”Vores medarbejdere nyder at arbejde med udfordrende og spændende opgaver, som dem der skal løses for Forsvaret. Vi ser frem til et godt samarbejde med Forsvarets Ejendomsstyrelse. Og til at vedligeholde og bevare bygninger, som indgår i vores fælles kulturarv,” siger Jesper Kunstmann Nicolaisen.

Skou Gruppen beskæftiger ca. 150 medarbejdere, arbejder i hele Storkøbenhavn og har hovedkontor i Hørsholm.

Desuden vedligeholder Skou Gruppen ca. 20 kirker over hele Sjælland og arbejder for mange andre offentlige bygherrer. Skou Gruppen har desuden datterselskaberne SG Totalentreprise og SG Beton.

Vi retter kompasset mod bæredygtigt byggeri24.11.2022 12:10:52 CET | Pressemeddelelse

Kravene til byggebranchen om bæredygtighed og reduktion af CO2-aftryk bliver stadig større og mere eksplicitte. Det er ikke så mærkeligt, al den stund at byggebranchen faktisk er en af de helt store klimasyndere. Skou Gruppen har længe arbejdet aktivt med bæredygtighed, bl.a. ved at bygge DBNG-guld certificerede byggerier, anvende CLT i stedet for stål og beton, og fremme diversitet i byggeriet. Nu er virksomheden klar til det næste store spring: En kortlægning af, hvor og hvordan Skou Gruppen kan gøre den største forskel, når der investeres i bæredygtighed.