ARC-rejsegilde med poesi og solskin

Håndværkernes neongule arbejdsveste strålede om kap med solen fra en skyfri blå himmel i går, da Skou Gruppen havde inviteret til rejsegilde på ARC – Amager Ressourcecenters nye kontor- og mandskabsbygning.
ARC’s direktør Jacob Hartvig Simonsen lagde vægt på traditionerne i sin tale ved ARC-rejsegildet og indledte med at recitere et digt. Foto kan frit benyttes ved omtale af projektet.

Rejsegildet markerede, at råhuset nu er lukket på den bygning, med tilhørende opmarchplads for eldrevne skraldebiler, som Skou Gruppen opfører i totalentreprise.

”Vi er meget stolte af, at ARC har betroet os det store projekt. Det bliver en markant og solid bygning, som kommer til at stå i mange år med mange fine kvaliteter,” sagde salgschef og partner fra Skou Gruppen, Jesper Nicolaisen bl.a. i sin tale.

”Ved et rejsegilde plejer man at slå en flaske i stykker og ønske, at huset vil holde i lige så mange år, som der er glasskår. Det vil jeg i bæredygtighedens navn undlade. Jeg er sikker på, at vi her får bygget et robust hus, som vil patinere smukt og blive en god base for ARC og jeres mange medarbejdere,” sagde han også.

Også ARC’s direktør Jacob Hartvig Simonsen lagde vægt på traditionerne i sin tale og indledte med at recitere et digt:

”Vi er til rejsegilde, for et hus bygget med snilde ….”. Desuden takkede han Skou Gruppen og dennes team med SwecoBBP Arkitekter og 1:1 Landskab samt de mange håndværkere for det gode arbejde i projektet:

”Projektet har ikke været uden bump på vejen, men dem har I overkommet,” sagde Jakob Simonsen blandt andet og takkede også Københavns Kommune for at udvise fleksibilitet overfor byggeriet.

Efter talerne var der traditionel frokost med grillpølser, burgere, Cocio og sodavand til gæsterne – nysgerrige medarbejdere fra ARC, håndværkere, arkitekter, ingeniører m.fl. Forplejningen kunne nydes i det gode vejr med Copenhill/Amager Bakke i baggrunden.

ARC-projektet er en ny bygning på ca. 3.200 etagemeter, som skal indeholde administration og medarbejderfaciliteter. Både ARC og Københavns kommunes Teknik- og miljøforvaltning kommer til at bruge huset, når det er færdigt i 2024.

Der etableres desuden et større opmarchareal i tilknytning til bygningen for 75 eldrevne skraldebiler og personaleparkering. De elektriske skraldebiler er ligesom DGNB-guld certificering af byggeriet et krav fra Københavns Kommune.

ARC-rejsegilde. Foto kan frit benyttes ved omtale af projektet.
”Vi er meget stolte af, at ARC har betroet os det store projekt,” sagde salgschef og partner fra Skou Gruppen, Jesper Nicolaisen bl.a. i sin tale ved rejsegildet. Foto kan frit benyttes ved omtale af projektet.
ARC-rejsegilde. Foto kan frit benyttes ved omtale af projektet.

Voldgift giver Skou Gruppen medhold i svømmehalssag30.3.2023 09:09:50 CEST | Pressemeddelelse

Efter en årelang proces har Voldgiftsnævnet givet Skou Gruppen medhold i, at kommune var dårligt rådgivet i svømmehalssagen. Sagen viser, at Skou Gruppen på trods af sine indsigelser, blev bedt om at udføre arbejde, der var i strid med gældende regler og god byggeskik. Afgørelsen giver – ud over den længe ventede faglige oprejsning – også Skou Gruppen en kompensation, som påvirker virksomhedens resultat for det igangværende regnskabsår positivt.