Ny politisk chefrådgiver i Folkekirkens Nødhjælp

2. maj tiltræder den 39-årige Cand. soc. i politisk kommunikation og ledelse, Laust Leth Gregersen, stillingen som ny politisk chefrådgiver i Folkekirkens Nødhjælp.

Laust Leth Gregersen. Foto: Louise Dyring Mbae

”Jeg brænder for at skabe forandring for de mest udsatte grupper i verden, og som verden ser ud lige nu, er Folkekirkens Nødhjælp det mest interessante sted for mig at være,” siger Laust Leth Gregersen om sin motivation for at søge jobbet som politisk chefrådgiver i Folkekirkens Nødhjælp.

Laust Leth Gregersen kommer med 10 års erfaring med politisk rådgivning, fortalerarbejde og strategisk organisationsudvikling. De seneste fem år har han været Politisk Chef i Red Barnet, hvor han især har arbejdet med at skabe sammenhæng mellem målene for organisationens arbejde i udviklingslandene og politisk påvirkning.

Tidligere har Laust Leth Gregersen været politisk medarbejder og sekretariatschef i CONCORD Danmark (en paraplyorganisation, der arbejder for fattigdomsbekæmpelse på EU-niveau), ligesom han har været formand for Globalt Fokus.

Nu er det jobbet som udviklingspolitisk rådgiver i Folkekirkens Nødhjælp, Laust Leth Gregersen vil bruge sine kræfter på.

”Folkekirkens Nødhjælp er i mine øjne blandt de vigtigste civilsamfundsaktører på området med en unik position til at samle befolkningen, den private sektor og det politiske system – og som ikke mindst har en stærk stemme på klimaområdet. Jeg er topmotiveret for at være med til at udvikle en ny fortælling om Danmarks globale ansvar sammen med generalsekretæren og den dygtige medie- og programledelse i Folkekirkens Nødhjælp,” siger Laust Leth Gregersen.

”Jeg er glad for, at vi har kunnet tiltrække en så kompetent politisk rådgiver, og jeg glæder mig meget til sammen med Laust Leth Gregersen og mange andre dygtige medarbejdere at give Folkekirkens Nødhjælp en endnu stærkere stemme til gavn for verdens fattigste,” siger generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen.

Laust Leth Gregersen. Foto: Louise Dyring Mbae