Ny podcast giver dig et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain.

Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold.

Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement.

I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions og ikke mindst ind i den ensomhed man kan opleve som udlandsprofessionel.

Ken Ilsø blev i Superligaen kendt som en rapkæftet persona og i ’Friløber’ får han lov til at udfolde sine talegaver. I løbet af podcasten tager han ud og besøger sin ungdomstræner, sin sportsdirektør i SønderjyskE, Jacob ”Gaxe” Gregersen, sin mentaltræner og sin nærmeste familie for at forsøge at forstå, hvem han er som menneske og som spiller – og ikke mindst hvordan det kunne gå så galt, som det gjorde, da det hele sluttede i Australien.

Podcasten udgives af Oddset Podcast, og kan høres i din foretrukne podcasttjeneste fra 21.oktober 2020.

Nybagt Lotto millionær vil udleve stor drøm20.11.2020 08:53:58 CETPressemeddelelse

En kvinde i 70’erne fra Halsnæs Kommune blev for nogle uger siden den heldige vinder af 1.000.000 på Millionærgarantien fra Lotto, hvor man bliver millionær, selvom man har 0 rigtige. Den heldige vinder spiller på en fast fem-ugers kupon og har spillet med i lotteriet igennem de sidste 20 år. - Så jeg vil da sige, at det var på tide, at jeg vandt et eller andet, siger kvinden med et stort grin og understreger, at hun er meget glad. Den nybagte millionær, der er nummer 3728 i Lotto Millionærklub, var som sædvanlig ude at handle og ville tjekke sine faste to kuponer. - Så sagde de i kiosken, at der var mere gevinst på, end de kunne udbetale, hvilket betyder, at man har en stor gevinst i vente. Så kan det nok være, at jeg fik det varmt. Jeg var lige ved at dejse om, fortæller hun, da hun fandt ud af, at hun pludselig kunne skrive millionær på visitkortet. Kvinden, der er pensionist, glædede sig til at fortælle sin mand om sit held. - Han var dog lidt svær at overbevise. Han troede slet ik