Ny partnerchef skal sætte turbo bag Dansk Sundhedssikrings store vækstambitioner

Nyt ansigt i forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikring skal sikre en vækst på 80.000 kunder på privatmarkedet i 2023.

Pressen kan downloade her.
Martin Buk har været partnerchef i forsikringsbranchen i mange år. Nu skal han sikre flere danskere adgang til sundhedsforsikringer. Maja Korshin Dansk Sundhedssikring

80.000 nye privatkunder i år fordelt på fire nye sundhedsforsikringer, som det danske marked ikke før har set mage. Det skal Martin Buk stå i spidsen for at skaffe Dansk Sundhedssikring som selskabets nye partnerchef. Martin Buk skal arbejde for Flemming Bonde Jakobsen, som er en af de fire stiftere af Dansk Sundhedssikring og i dag er CCO og en af kræfterne bag Dansk Sundhedssikrings vækst fra 0 til 550.000 kunder på 12 år.

Martin Buk har Dansk Sundhedssikring headhuntet fra Købstædernes Forsikring, hvor han i seks år har været en af kræfterne bag selskabets vækst.

”Jeg har altid arbejdet med skadesforsikring. Det er et lidt udpint marked, hvor man flytter kunder rundt mellem selskaber. Nytænkning driver mig, og det er muligt med sundhedsforsikringer, som stadig er et mere jomfrueligt marked. Jeg ser frem til at være med til at drive salg af sundhedsforsikringer til danskerne hos markedets førende og mest kompetente spiller. Sundhedsforsikringer er et relativt nyt marked inden for forsikring ikke bare i Danmark men også i Europa,” siger Martin Buk, der i dag har første dag hos Dansk Sundhedssikring.

Tryghed og sundhed

Sundhedsforsikringer handler i høj grad om at levere kunderne tryghed, når det gælder deres sundhed og liv, mener Martin Buk.

”Tingsforsikringer er gode produkter. For det er selvfølgelig træls at få stjålet sin telefon eller få en bule i bilen – men ens liv, ens sundhed – det er væsentlige emner for enhver. Derfor vil folk have den bedste sundhedsforsikring, den som rent faktisk kan hjælpe dem,” siger Martin Buk.

Et supplement til det offentlige

Men også samspillet med hele sundhedssystemet er interessant for Martin Buk. Den stigende ældrebyrde presser sundhedssystemet. Her kan Dansk Sundhedssikring komplementere og være med til at lette presset, mener han.

Og Flemming Bonde Jakobsen glæder sig over den nye ansættelse.

”Alle forudsigelser siger, at der de næste mange år vil ske en eksplosiv vækst i private sundhedsforsikringer ikke bare på det danske marked men i hele Europa. Vi glæder os over den vækstrejse, og her bliver Martin Buk en helt central spiller på vores dynamiske salgsteam. Han er vant til at tænke nyt, og derfor vil han passe godt ind her. Vi glæder os over, at han har valgt at være med på vores næste sundhedsrejse og væksteventyr,” siger CCO, Flemming Bonde Jakobsen.

Pressen kan downloade her.