Ny Netto nummer 200 er en realitet

To butikker får æren af at slå dørene op som Netto nummer 200, der åbner med helt ny indretning og udtryk. Inden året er omme, forventer dagligvarekæden at være halvvejs med konverteringen af alle danske Netto’er.

Der går ikke en uge, hvor Netto ikke åbner eller genåbner en ny butik. I løbet af de sidste år har en lang række Netto’er ændret udtryk. Med et gennemgribende løft er indretningen og udtrykket taget til et nyt niveau i forhold til de ældre Netto’er, der hastigt bliver færre og færre.

For godt et år siden rundede Netto åbning nummer 100 med det nye butikskoncept efter to års arbejde med renoveringer, flytninger og byggerier. Men nu – blot et år efter milepælen med butik nummer 100 blev nået – er konvertering nummer 200 færdig.

Det markeres torsdag d. 8. juli, hvor to Netto’er får æren af at åbne som nummer 200 i rækken på henholdsvis Frederikssundsvej 261-267 i Brønshøj og Kongevejen 32 i Blovstrød – kl. 08.00 på begge adresser.

- Det er en stor dag, hver gang vi kan byde kunderne indenfor i en ny Netto, som er blevet gennemrenoveret og forbedret. På den måde kan vi give endnu flere danskere bedre indkøbsoplevelser. Åbning nummer 200 er et vigtigt step på vejen mod vores mål om, at alle danske Netto’er står færdige med det nye koncept i 2025, siger Braw Bakir, som er salgsdirektør i Netto.

Indretningen i de nye Netto’er gør det lettere for kunderne at finde rundt i butikkerne, mens det æstetiske udtryk er blevet løftet markant. Frugt- og grøntafdelingerne fylder eksempelvis mere af det samlede butiksareal, ligesom også sunde og lettilgængelige måltider, salater og juicer har fået sin egen sektion. Netop sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.

- Vi oplever heldigvis, at vores kunder er rigtig glade for vores butikker, og det sætter vi enorm stor pris på. Og sammen med et stærkt sortiment med kvalitetsvarer til discountpriser har vi skabt rammerne for en god indløbsoplevelse, siger Braw Bakir.

Af de i alt 524 danske Netto’er dagligvarekæden altså nu i mål med endnu en milepæl. Inden året er omme, er det ambitionen, at 239 skal være konverteret.

- Kunder over hele landet skal have mulighed for at handle i vores nye Netto’er. Derfor fortsætter vi ufortrødent. Og selvom vi har åbnet mange Netto’er i løbet af de sidste år, er det noget helt særligt, fordi det gør en forskel lokalt, når indkøbsmulighederne fornyes og forbedres, siger Braw Bakir.

I alt åbner godt 73 butikker med Nettos nye koncept i 2021

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

SALLING ROOFTOP byder på koncerter i den absolutte jazz-elite til Aarhus Jazz Festival6.7.2021 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Nyd sommeren, 360 graders udsigt, en kold fadøl eller lækker frokost, når Salling Rooftop inviterer til en perlerække af koncerter under Aarhus Jazz Festival. Alle koncerter er gratis, så vi opfordrer til, at man kommer i god tid. Oplev Peter Vuust i alverdens konstellationer, når han går på scenen med musikalske veteraner, talenter, stjerneskud på den store jazz-himmel. Peter Vuust, som er professor ved Aarhus Universitet og Det jyske Musikkonservatorium, er leder af ”Center for Music in the Brain” og derudover en af landets mest benyttede ”side-men”. Han har spillet på mere end 90 plader og med internationale jazzstjerner som Tim Hagans, Mal Waldron, Ted Curson, Jukkis Uotila og mange flere. Han er kendt for sin groovy og lydhøre backing samt et ekstremt melodiøst solospil, og som komponist og bassist har han udgivet 6 albums i eget navn; senest CD´en Leaves of Love featuring Lars. Glæd dig til: - Lørdag den 10. juli kl. 13-15: 5xVuust - Søndag den 11. juli kl. 13-15: Henrik Gunde &