Ny national chef i UNICEF Danmark med solid erfaring indenfor menneskerettighedsområdet

Cecilia Decara er i dag tiltrådt stillingen som national chef i UNICEF Danmark. Cecilia kommer fra en stilling som chefkonsulent hos Institut for Menneskerettigheder, hvor hun blandt andet har stået i spidsen for instituttets uddannelsesindsatser i hele Danmark med fokus på blandt andet kapacitetsudvikling af børneprofessionelle og ungeengagement.

Hos UNICEF Danmark vil Cecilia Decara have ansvar for UNICEFs nationale arbejde og samspillet mellem de internationale rammer for børns rettigheder og den nationale implementering til gavn for børn og unge i udsatte positioner i Danmark. Cecilia vil desuden stå i spidsen for arbejdet med en rettighedsbaseret tilgang til børneinddragelse, børnevenlige byer og rettighedsskolerne.

”Jeg glæder mig meget til at træde ind i den nye rolle og med UNICEFs stærke brand og mandat at være med til at løfte UNICEFs arbejde i hele Danmark. Børn har krav på særlig beskyttelse, og alle børn og unge kan på et tidspunkt i deres liv opleve at være i en udsat position. Derfor er det vigtigt, at alle børn og unge bliver inddraget og hørt i forhold til samfundsudviklingen på børneområdet - såvel som i sager, der vedrører dem - så de kan få indflydelse på deres liv og muligheder,” siger Cecilia Decara.

“Sammen med kollegaer i UNICEF håber jeg at kunne indgå en række strategiske samarbejder med aktører i centraladministrationen, civilsamfundet og uddannelses-, kultur- og idrætsorganisationer med henblik på at beskytte og fremme børns rettigheder,” fortsætter hun.

Også UNICEF Danmarks ledelse ser frem til samarbejdet med Cecilia Decara.

“Med Cecilia får vi en stærk og kompetent profil i spidsen for vores nationale arbejde. Cecilia kommer med stor erfaring på menneskerettighedsområdet og fra FN-systemet. Vi har hentet Cecilia ind i organisationen for blandt andet at styrke UNICEFs arbejde med evidens og analyse med henblik på at løfte vidensgrundlaget og effekten af vores arbejde. Jeg glæder mig til at vi sammen skal prioritere UNICEFs advocacy arbejde til gavn for børn i udsatte positioner i Danmark,” siger Susanne Dahl, direktør for Partnerskaber og Programmer.

Maria Westh
Head of External Communications
Mobil: 5077 8664, Mail: MWesth@unicef.dk

Hvad skal der ske, når du skal herfra? Tag aktivt stilling til din arv med UNICEF5.11.2021 10:57:25 CET | Pressemeddelelse

Fire ud af fem danskere mener, at det er ok at give dele af sin arv til velgørende formål, viser en undersøgelse for Det Gode Testamente. Samtidig giver hver femte dansker penge til velgørenhed minimum én gang om året ifølge YouGov. Men det er langt fra alle, der kender til de mange fordele ved at testamentere sin arv til velgørenhed. Nu kan beboerne i København og Nordsjælland blive klogere på arvereglerne i forbindelses med donation sammen med UNICEF Danmark den 15. november hos UNICEF i KBH NV.

Hvad skal der ske, når du skal herfra? Tag aktivt stilling til din arv med UNICEF5.11.2021 10:55:33 CET | Pressemeddelelse

Fire ud af fem danskere mener, at det er ok at give dele af sin arv til velgørende formål, viser en undersøgelse for Det Gode Testamente. Samtidig giver hver femte dansker penge til velgørenhed minimum én gang om året ifølge YouGov. Men det er langt fra alle, der kender til de mange fordele ved at testamentere sin arv til velgørenhed. Nu kan Københavnerne blive klogere på arvereglerne i forbindelses med donation sammen med UNICEF Danmark den 15. november hos UNICEF i KBH NV.

Smukt julepynt, der hjælper verdens mest udsatte børn3.11.2021 09:58:33 CET | Pressemeddelelse

For mange danskere er der en stor glæde i at pynte smukt op til jul. Denne jul kan du shoppe smukke julepyntsprodukter, der ikke blot bringer glæde i dit eget hjem, men også hjælper med at sprede glæde hos verdens mest udsatte børn. UNICEF Danmark indgår igen samarbejde med den kreative designduo Liv & Simone. Denne gang har det resulteret i tre yndige, håndmalede julekugler, et kreativt DIY-adventskit og et smukt julesanghæfte.