Ny midtjysk motorvej vest om Billund vil gavne mest

DI Sydvestjylland ser store perspektiver i en ny midtjysk motorvej, og organisation anbefaler en linjeføring vest om Billund.

- Det vil gavne vores område mest, hvis motorvejen bliver placeret, så den går vest om Billund. Det vil give en motorvejsbetjening af store landområder, der hidtil har været afskåret fra det overordnede vejnet i landet. Vi kan på den måde få revitaliseret store områder i det sydvestjyske, og give grobund til nye pladskrævende produktionsvirksomheder med brug for gode forbindelser ud i verden, siger formanden for DI Sydvestjylland, adm. direktør Jesper Toft Mathiasen, Claus Sørensen A/S.

DI Sydvestjylland mener også, at en hærvejsmotorvej vest om Billund samtidig vil lette rekrutteringen af medarbejdere, med en forbedret og hurtigere vej til og fra arbejde.

- Vi er bevidste om, at lønsomheden af en ny motorvej kan beregnes på mange måder, vores anbefaling er, at man ikke overser det erhvervsudviklende element, når det skal gøres op, hvilken linjeføring der vælges.

- Vi ønsker derfor, at støtte borgmester Ib Kristensens anbefaling om en linjeføring vest omkring Billund, siger Jesper Toft Mathiasen.

Yderligere oplysninger fås hos chefkonsulent i DI Sydvestjylland Johan H. Pedersen, tlf. e-mail jhp@di.dk, eller presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Kommunerne i Sydvestjylland spiller en vigtig rolle under coronakrisen5.5.2020 13:37:42 CESTPressemeddelelse

Dansk Industri kommer nu med et nyt katalog med 45 gode idéer, som skal inspirere til, hvordan kommunerne i endnu højere grad kan være med til at hjælpe det lokale erhvervsliv, der er hårdt ramt af coronakrisen. Kataloget kommer nu, fordi der er udsigt til, at krisen ikke slipper sit tag i samfundet lige med det samme, og fordi mange virksomheder først begynder at mærke konsekvenserne af krisen nu.

Scandinavian Avionics A/S fra Billund vinder DI Initiativpris18.11.2019 09:00:00 CETPressemeddelelse

Stoltheden over at det amerikanske forsvarsministerium i foråret 2019 valgte Scandinavian Avionics A/S til at vedligeholde flyelektronik til kampflyet F-35 sammen med Terma A/S er fortsat stor. Specielt for en mindre leverandør som Scandinavian Avionics A/S er det et skulderklap der giver genlyd. Det har nu også resulteret i at Scandinavian Avionics A/S får tildelt DI Sydvestjyllands Initiativpris 2019.

Erhvervslivet: Varde er blandt de bedste til at forberede de unge til erhvervslivet9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Varde Kommune er blandt de bedste i landet til at løfte folkeskoleeleverne op på et højt fagligt niveau. Det er en af de gode nyheder i Dansk Industris årlige undersøgelse af det lokale erhvervsklima. Faktisk indtager Varde her en flot tredje plads på landsplan. Samtidig belønner virksomhederne i årets erhvervsklimaundersøgelse Varde Kommune for at have skabt et forbilledligt samarbejde imellem folkeskolen og kommunens virksomheder.