Ny kommunikationsleder i Mission Øst

Kim Wiesener har bred erfaring i at formidle af udenlandsk stof. Nu leder kan kommunikationsteamet i Mission Øst.
Kim Wiesener er ny leder for Mission Østs kommunikationsteam.

Kim Wiesener er ny leder for kommunikationsarbejdet i Mission Øst. Han leder hjælpeorganisationens kommunikationsteam bestående af magasinredaktør, web-ansvarlig og pressekoordinator og har selv været på reportagerejser til det krigshærgede Irak for organisationen.

- Der er øjeblikke, hvor man for alvor forstår, at Mission Øst gør en forskel i mange udsatte menneskers liv. I Mosul talte jeg med en familiefar, hvis børn ikke havde fået et ordentligt måltid mad i lang tid. Han var lykkelig for de 25 kilo helt basale fødevarer, han modtog fra Mission Øst, og sagde: ”Det er som at finde en skat!” Det er den slags reaktioner, der virkelig gør det værd at gå på arbejde!

Kim Wiesener er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og har også et bifag i russisk fra Københavns Universitet. Formidling af internationalt stof har været den røde tråd i hans arbejdsliv. Han har blandt andet været korrespondent for Berlingske i Moskva, for Politiken i Bangkok og for begge aviser i London på forskellige tidspunkter. Med sit gode kendskab til Storbritannien skriver han desuden rejsebogen Turen går til England og Wales for Politikens Forlag.

Kim har også arbejdet for organisationer som Amnesty International og International Dalit Solidarity Network. Fra den 1. juli har han været ansvarlig for at formidle Mission Østs nødhjælps- og udviklingsarbejde i Afghanistan, Armenien, Irak, Myanmar, Nepal, Nordkorea, Syrien og Tadsjikistan til organisationens donorer og den brede offentlighed.

Svend Løbner | Press Coordinator
Skt. Lukas vej 13 | DK 2900 Hellerup
Mobile phone: +45 28 707 703
svend.lobner@missioneast.org | www.missioneast.org

Kim Wiesener er ny leder for Mission Østs kommunikationsteam.

+ 45 39 61 20 48http://www.missioneast.org/

Mission Øst er en international hjælpeorganisation, der yder akut nødhjælp og langsigtet udviklingsstøtte i Østeuropa og Asien. Vi hjælper mennesker i nød uanset race, religion og politisk ståsted. Mission Øst er grundlagt i Danmark og gennemfører projekter direkte eller sammen med lokale partnere i Afghanistan, Armenien, Irak, Myanmar, Nepal, Nordkorea og Tadsjikistan. Mission Øst er støttet af Danida, de norske og tyske Udenrigsministerier samt EU og FN.