Ny kommunikationsleder i Mission Øst

Kim Wiesener har bred erfaring i at formidle af udenlandsk stof. Nu leder kan kommunikationsteamet i Mission Øst.

Kim Wiesener er ny leder for Mission Østs kommunikationsteam.

Kim Wiesener er ny leder for kommunikationsarbejdet i Mission Øst. Han leder hjælpeorganisationens kommunikationsteam bestående af magasinredaktør, web-ansvarlig og pressekoordinator og har selv været på reportagerejser til det krigshærgede Irak for organisationen.

- Der er øjeblikke, hvor man for alvor forstår, at Mission Øst gør en forskel i mange udsatte menneskers liv. I Mosul talte jeg med en familiefar, hvis børn ikke havde fået et ordentligt måltid mad i lang tid. Han var lykkelig for de 25 kilo helt basale fødevarer, han modtog fra Mission Øst, og sagde: ”Det er som at finde en skat!” Det er den slags reaktioner, der virkelig gør det værd at gå på arbejde!

Kim Wiesener er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og har også et bifag i russisk fra Københavns Universitet. Formidling af internationalt stof har været den røde tråd i hans arbejdsliv. Han har blandt andet været korrespondent for Berlingske i Moskva, for Politiken i Bangkok og for begge aviser i London på forskellige tidspunkter. Med sit gode kendskab til Storbritannien skriver han desuden rejsebogen Turen går til England og Wales for Politikens Forlag.

Kim har også arbejdet for organisationer som Amnesty International og International Dalit Solidarity Network. Fra den 1. juli har han været ansvarlig for at formidle Mission Østs nødhjælps- og udviklingsarbejde i Afghanistan, Armenien, Irak, Myanmar, Nepal, Nordkorea, Syrien og Tadsjikistan til organisationens donorer og den brede offentlighed.

Svend Løbner | Press Coordinator
Skt. Lukas vej 13 | DK 2900 Hellerup
Mobile phone: +45 28 707 703
svend.lobner@missioneast.org | www.missioneast.org

Kim Wiesener er ny leder for Mission Østs kommunikationsteam.

Mission Øst er en international hjælpeorganisation, der yder akut nødhjælp og langsigtet udviklingsstøtte i Østeuropa og Asien. Vi hjælper mennesker i nød uanset race, religion og politisk ståsted. Mission Øst er grundlagt i Danmark og gennemfører projekter direkte eller sammen med lokale partnere i Afghanistan, Armenien, Irak, Myanmar, Nepal, Nordkorea og Tadsjikistan. Mission Øst er støttet af Danida, de norske og tyske Udenrigsministerier samt EU og FN.

Nyt magasin giver indblik i krigens skæbner27.11.2017 11:04pressemeddelelse

Nyt magasin giver indblik i krigens skæbner Mission Øst hjælper tusindvis af mennesker, der lever i krigens skygge. Et nyt magasin giver blandt andet indblik i irakiske ofres barske skæbner under og efter Islamisk Stat. Men viser også, at håbet spirer. Millioner af mennesker verden over lever i skyggen af krig eller konflikt. Bag de enorme tal gemmer der sig menneskeskæbner, som fortjener at blive fortalt. Det gør Mission Øst i det seneste nummer af sit magasin, som kommer på gaden i disse dage. Her møder vi blandt andet yezidi-kvinden Leila og hendes børn, der i to år levede som fanger under Islamisk Stat. Vi møder også Shamil og Saabira, der kom meget tæt på bomberegn og mortérgranater ved Mosuls befrielse, og nu må overleve i ruinerne af den irakiske storby. - Det er let at miste håbet i en ustabil region, men vi må ikke glemme, at der bag negative nyhedsoverskrifter gemmer sig rigtige mennesker af kød og blod, hvis højeste ønske er at kunne leve en tilværelse uden frygt og nød, sig