Danmarks Idrætsforbund

Ny kampagne skal gøre danskerne sundere

Del
DIF, Team Danmark og Sport One Danmark lancerer en digital kampagne, der skal motivere danskerne til en sundere dagligdag.

Nedlukningen af Danmark har betydet, at flere danskere motionerer mindre, og at mange store motionsevents er blevet aflyst på grund af forsamlingsforbuddet. Det er baggrunden for, at DIF, Team Danmark og Sport One Danmark nu lancerer en digital sundhedskampagne, som alle danskere kan blive en del af.

Via kampagnen ’Danmark Leve!’ vil eksperter fra Team Danmark, eliteatleter og andre idrætsprofiler fra 7. september og fire uger frem guide danskerne til, hvordan de gennem små ændringer i dagligdagen kan skabe store resultater for deres fysiske og mentale sundhed.

”I Team Danmark arbejder vi hver dag tæt sammen med atleter og trænere, hvor vi hjælper hele vejen rundt for at skabe de bedste muligheder for at lykkes. Vi vil meget gerne dele ud af vores viden og erfaring til hele Danmark, og grundprincipperne om søvn, kost, motivation og træning kan bruges af alle og ikke kun eliteatleter”, siger Lone Hansen, direktør i Team Danmark.

Igennem de fire uger skal deltagerne i ’Danmark Leve!’ føre regnskab med deres søvn, kost, fysiske aktivitet mv. via en app. Alt sammen for at få danskerne til at forbedre deres vaner med hjælp fra de metoder og den viden, elitemiljøet ligger inde med.

Det handler ikke kun om motion

For at være med skal deltageren tilmelde sig via www.danmarkleve.dk, og derefter

hente app’en ’Danmark Leve!’. I ugen op til kampagnestart gennemfører deltageren et digitalt sundhedstjek. På baggrund af de indtastede svar, udregnes deltagerens body age, hvorefter man har fire uger til at forbedre den mest muligt gennem daglige indrapporteringer – og tips fra eksperter.

Jo sundere, deltageren lever, des flere point indsamles. For eksempel får man point for at dyrke motion og spise sundt, mens man får minuspoint for at ryge cigaretter eller sove mindre end syv timer i døgnet. Hver deltager har et personligt mål baseret på deltagerens udgangspunkt, og alle kan derfor være med uanset, hvor aktiv og sund en livsstil man har i dag.

”Det handler om at minde folk om, hvad gode vaner er. Drik vand, når tørsten skal slukkes. Og tænk på at spise og handle grøntsager, når du står ved buffeten eller i supermarkedet”, siger Rasmus Henning, som er tidligere OL-triatlet og nu projektleder i Sport One Danmark, der er DIF og Team Danmarks kommercielle selskab.

Danskerne skal i gang igen

DIF frygter, at nedlukningen af Danmark og de mange aflyste motionsevents betyder, at danskernes sundhedstilstand forringes. Derfor er kampagnen også et led i indsatsen for at motivere danskerne til at rejse sig fra sofaen.

”Med ’Danmark Leve!’ håber vi at kunne motivere endnu flere danskere til en sundere livsstil. Og det er mere oplagt end nogensinde. Vi ved, at en del af dem, der stoppede med at motionere under coronanedlukningen, ikke er kommet i gang igen”, siger Morten Mølholm Hansen, administrerende direktør i DIF.

Det koster 150 kroner at deltage i kampagnen ’Danmark Leve!’. Et eventuelt overskud går til at skabe bedre rammer og vilkår for både bredde- og eliteidrætten i Danmark.

Læs mere om ’Danmark Leve!’ og kampagnen på www.danmarkleve.dk

Danmark længe leve!

Yderligere kommentarer:

Morten Mølholm Hansen, administrerende direktør i DIF, 21663774

Lone Hansen, administrerende direktør i Team Danmark, 60382527

Rasmus Henning, sports- og kompetencechef i Sport Ine Danmark, 26746875

Kontakter

Billeder

Information om Danmarks Idrætsforbund

Danmarks Idrætsforbund
Danmarks Idrætsforbund
Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20
2605 Brøndby

63 20 61 00https://www.dif.dk

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og knap 2 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

DIF partnere

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye