Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.
Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Fem af vores allerbedste atleter fortæller i OL- og PL-kampagnen, hvordan de allerede som børn i deres barndomsklubber lærte værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje. I en række film fortæller de ikke bare om de mål, der driver dem, men om de mennesker, der står bag dem i jagten på at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene.
Formand for DIF, Hans Natorp og formand for Team Danmark, Lars Krarup:
”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 millioner medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt. Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land egentlig berettiger os til.”
Danske virksomheder: ”Vi er bygget på de samme værdier!”
Virksomhederne bag Ingen vinder alene-kampagnen fremhæver også værdiernes betydning for dem - at stå bredt og nå højt.
”Som sportsfolk, som individer, som virksomheder og som nation - Ingen vinder alene. Selvfølgelig kan du komme langt med talent, men sammen når vi længere. Som virksomheder ved vi, at fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje er dét, der skaber resultater, og det er værdier, vi nemt kan spejle os i. Vi ved også, at når konkurrencen er hård, er der i sporten såvel som i erhvervslivet brug for alle på holdet for at skabe topresultater. Og det er præcis derfor, vi står bag de danske atleter. Både dem, der står klar i Paris til sommer, og dem, der måske først kvalificerer sig næste gang,” siger Anders Hagh, CEO i Salling Group, der sammen med Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og Elsass Fonden står bag den fælles OL- og PL-kampagne.
Den nationale kampagne løber fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra 28. august til 8. september.
De fem OL- og PL-atleter afsløres løbende op til kampagnestart gennem film og posts på sociale medier og online samt på storskærme rundt om i Danmark via samarbejdet med Team Danmark og DIF’s mediepartner Ocean Outdoor.
Læs mere på ol.dk/ingenvinderalene
Nøgleord
Kontakter
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Pernille Bonne Neisig, kommunikationsansvarlig Salling Group, 2273 1676
Jens Hansen, pressechef i Danish Crown, 5160 0720
Nikolaj Ledet, marketing manager Toyota, 2042 9127
Lene Vandrup Schweiz, kommunikationschef Poul Schmith, 2966 5632
Sarah Kahia Humle, kommunikationschef Elsass Fonden, 2636 4888
Christa Topp Prevost, Ocean Outdoor, 2491 5925
Maiken Schütt, projektleder på kampagnen, DIF & Team Danmark Kommerciel, 2292 5362
Simon Bastiansen, kommerciel direktør i DIF og Team Danmark, 2874 7712
Billeder

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund
Jonas Vingegaard fuldender feltet til Årets Sportsnavn 202517.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Jonas Vingegaard er tredje og sidste finalist i kampen om at blive Club La Santa, DIF og Team Danmarks Årets Sportsnavn 2025. Vinderen offentliggøres ved SPORT 2025 den 3. januar 2026.
DIF: Skab merværdi i de nye skove11.12.2025 10:20:31 CET | Pressemeddelelse
Idræts- og friluftslivet glemmes ofte i de mange aktuelle skovrejsningsprojekter landet over. Det mener DIF, som i dag afholder konferencen ’Skovrejsning og friluftsliv’ sammen med Lokale og Anlægsfonden og Klimaskovfonden.
Gidsel kan blive Årets Sportsnavn 202510.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Verdens bedste håndboldspiller, Mathias Gidsel, har haft et formidabelt 2025. Derfor gør han nu cykelrytteren Mads Pedersen selskab i kampen om titlen som Club La Santa, DIF og Team Danmarks Årets Sportsnavn 2025. Den tredje og sidste finalist offentliggøres 17. december.
Herrelandsholdet i håndbold, 4 km. holdet i banecykling og ishockeylandsholdet nomineret til Årets Hold 20258.12.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Det er tre meget stærke nominerede, der kæmper om at vinde prisen som Årets Hold. Håndboldherrerne, banelandsholdet i 4 km. forfølgelsesløb og ishockeylandsholdet har hver især skrevet sportshistorie i 2025. Kåringen finder sted ved DR’s store gallashow SPORT 2025 den 3. januar i Jyske Bank Boxen i Herning.
Ny undersøgelse: Tidlig kropslig dannelse er afgørende for et aktivt liv3.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den motoriske udvikling i de tidlige år har stor betydning for vores idrætsaktivitet, viser en ny undersøgelse fra Idrættens Analyseinstitut. Et godt lokalt samarbejde mellem idrætsforeninger og dagtilbud er nøglen til at få flere med, mener DIF.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
