Ny HR-ledelse i GF Forsikring

Jacob Hørdum er ansat som HR-chef i GF Huset i Odense, hvor Keld Gryholm er udnævnt til stabsdirektør med ansvar for en række centrale stabsfunktioner.
Stabsdirektør Keld Gryholm og HR-chef Jacob Hørdum udgør den nye HR-ledelse i det medlemsejede forsikringsselskab, der ud over GF Huset i Odense tæller 43 lokale kontorer over hele landet. (Foto: GF Forsikring)

Det medlemsejede GF Forsikring har fået nyt HR-chef. Han hedder Jacob Hørdum, og han kommer fra en stilling som global HR-chef i virksomheden A. Espersen A/S, der forædler fødevarer. Tidligere har han været ti år i Topdanmark som HR-partner og skadeleder. Så forsikringsbranchen er særdeles velkendt for Jacob Hørdum.

- GF Forsikring er et anderledes forsikringsselskab, der er ejet af medlemmerne. GF's særlige decentrale struktur betyder, at vi har et stort medejerskab, og jeg glæder mig til at yde mit bidrag til fællesskabet, siger Jacob Hørdum og fortsætter:

- Som HR-chef ser jeg mig selv som et tandhjul, der er med til at få maskineriet til at køre bedst muligt for organisationen og for medlemmerne.

Jacob Hørdum er 42 år og bor delvist på Vestsjælland og Bornholm. Han er kæreste med Signe Heimdal, der er hestedyrlæge, og han er far til to piger på otte og ti år, som han har med sin ekskone. Når HR-chefen holder fri, er de store fritidsinteresser natur, madlavning, mountainbike og snowboard.

Referer til stabsdirektøren
Jacob Hørdums faste base er HR-afdelingen i GF Huset i Odense, hvor han bliver nærmeste leder for afdelingens medarbejdere. Han refererer til Keld Gryholm, der fortsat har det overordnede ansvar for HR og er blevet udnævnt til stabsdirektør i forbindelse med en organisationsændring tidligere på året.

- Vi er meget glade for at have fået Jacob ombord. Vi har valgt ham efter grundig rekrutteringsproces, og vi er sikre på, at han vil være med til at videreudvikle HR-området til gavn for medarbejderne og i sidste ende vores mere end 300.000 medlemmer, siger stabdirektør Keld Gryholm, der har været ansat i GF gennem snart otte år.

Ud over HR har Keld Gryholm også ansvaret for Risikostyring, Compliance, Databeskyttelse (DPO), Jura og Direktionssekretariatet.

GF Forsikring beskæftiger på landsplan over 600 medarbejdere, fordelt på 43 lokale kontorer og GF Huset.