Ny forbrugerundersøgelse: Hiper udbygger føringen som danskernes favoritinternet

I 2015 blev internetudbyderen Hiper, der hører under Nuuday-koncernen, stiftet med missionen om at levere lynhurtigt bredbånd til konkurrencedygtige priser. Den mission ser ud til at lykkes rigtig godt, da Hiper allerede ligger tårnhøjt med en Trustpilot-score på 4.7, og nu viser Loyalty Groups årlige forbrugerundersøgelse, hvor 5480 kunder er blevet spurgt om forholdet til syv udbydere af internet i løbet af det forgangne år, at virksomheden har vundet mange danske hjerter i 2022:
Hiper er således blevet kåret til den udbyder, der giver mest værdi for pengene for fjerde år i træk, samtidig med at man for andet år i træk bliver den internetudbyder, flest vil anbefale – en plads som man sidste år fik fravristet fra Waoo, som ellers havde siddet tungt på førstepladsen de forgangne 10 år:
”Vi er utroligt stolte over de gentagne førstepladser. At levere mest værdi for pengene til vores loyale kunder, der tilmed anbefaler os videre er helt afgørende for os i et marked præget af massiv konkurrence, og er en direkte årsag til at vi i starten af året rundede 100.000 Hiper-kunder.” udtaler direktør for Hiper, Mads Hein.
Fokus på fibernet bærer frugt
Udover at generobre de to vigtige priser, kan Hiper for første gang i år også kalde sig vinder af kategorien “Mest kundevenlige” som de store spillere Telenor og Telia har vundet de seneste to år. Dermed har Hiper i den grad etableret sig i topstriden om danskernes internetgunst, og succesen er ifølge Mads Hein et udtryk for, at Hipers strategi om at fokusere på fiberinternetbærer frugt:
“Vi har lige siden starten haft et strategisk fokus på fiber, og det er tydeligt, det er den rette strategi, da der er en klar præference for de stabile og hurtige fiberforbindelser hos kunderne. Vi investerer i at give vores kunder de allerbedste bredbåndsoplevelser til yderst konkurrencedygtige priser, og det giver også resultater nu i kåringen som mest kundevenlige selskab, som vi med et glimt i øjet nu vil føje til rækken af priser, vi vil arbejde benhårdt på at genvinde næste år.” afslutter Mads Hein.
Om LoyaltyGroup’s undersøgelse
Undersøgelsen er baseret på over 57.000 kunders respons på mere end 3,9 millioner spørgsmål, som er indsamlet i forbindelse med samtlige af Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser, der er gennemført i løbet af 2022. Herunder har Loyalty Group adspurgt 5480 kunder om deres forhold til syv udbydere af internetløsninger.
Hiper har vundet følgende tre priser for 2022:
- Mest værdi for pengene
- NPS (Flest vil anbefale)
- Mest kundevenlige
Om Hiper
Hiper leverer lynhurtigt bredbånd og dækker over to millioner danske husstande med 1.000 Mbit. Hiper er fire år i træk blevet kåret til den internetudbyder, der giver kunderne mest værdi for pengene af analyseinstituttet Loyalty Group og løb også i 2023 med sejren for prisen ’Flest vil anbefale’ samt “Mest kundevenlige”
Kontakt
Mikkel Riis-Jørgensen, presseansvarlig for Hiper
M: +45 20771281
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum