Ny forbrugerundersøgelse: Hiper udbygger føringen som danskernes favoritinternet
I 2015 blev internetudbyderen Hiper, der hører under Nuuday-koncernen, stiftet med missionen om at levere lynhurtigt bredbånd til konkurrencedygtige priser. Den mission ser ud til at lykkes rigtig godt, da Hiper allerede ligger tårnhøjt med en Trustpilot-score på 4.7, og nu viser Loyalty Groups årlige forbrugerundersøgelse, hvor 5480 kunder er blevet spurgt om forholdet til syv udbydere af internet i løbet af det forgangne år, at virksomheden har vundet mange danske hjerter i 2022:
Hiper er således blevet kåret til den udbyder, der giver mest værdi for pengene for fjerde år i træk, samtidig med at man for andet år i træk bliver den internetudbyder, flest vil anbefale – en plads som man sidste år fik fravristet fra Waoo, som ellers havde siddet tungt på førstepladsen de forgangne 10 år:
”Vi er utroligt stolte over de gentagne førstepladser. At levere mest værdi for pengene til vores loyale kunder, der tilmed anbefaler os videre er helt afgørende for os i et marked præget af massiv konkurrence, og er en direkte årsag til at vi i starten af året rundede 100.000 Hiper-kunder.” udtaler direktør for Hiper, Mads Hein.
Fokus på fibernet bærer frugt
Udover at generobre de to vigtige priser, kan Hiper for første gang i år også kalde sig vinder af kategorien “Mest kundevenlige” som de store spillere Telenor og Telia har vundet de seneste to år. Dermed har Hiper i den grad etableret sig i topstriden om danskernes internetgunst, og succesen er ifølge Mads Hein et udtryk for, at Hipers strategi om at fokusere på fiberinternetbærer frugt:
“Vi har lige siden starten haft et strategisk fokus på fiber, og det er tydeligt, det er den rette strategi, da der er en klar præference for de stabile og hurtige fiberforbindelser hos kunderne. Vi investerer i at give vores kunder de allerbedste bredbåndsoplevelser til yderst konkurrencedygtige priser, og det giver også resultater nu i kåringen som mest kundevenlige selskab, som vi med et glimt i øjet nu vil føje til rækken af priser, vi vil arbejde benhårdt på at genvinde næste år.” afslutter Mads Hein.
Om LoyaltyGroup’s undersøgelse
Undersøgelsen er baseret på over 57.000 kunders respons på mere end 3,9 millioner spørgsmål, som er indsamlet i forbindelse med samtlige af Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser, der er gennemført i løbet af 2022. Herunder har Loyalty Group adspurgt 5480 kunder om deres forhold til syv udbydere af internetløsninger.
Hiper har vundet følgende tre priser for 2022:
- Mest værdi for pengene
- NPS (Flest vil anbefale)
- Mest kundevenlige
Om Hiper
Hiper leverer lynhurtigt bredbånd og dækker over to millioner danske husstande med 1.000 Mbit. Hiper er fire år i træk blevet kåret til den internetudbyder, der giver kunderne mest værdi for pengene af analyseinstituttet Loyalty Group og løb også i 2023 med sejren for prisen ’Flest vil anbefale’ samt “Mest kundevenlige”
Kontakt
Mikkel Riis-Jørgensen, presseansvarlig for Hiper
M: +45 20771281
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.
Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch22.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Nu kan 23.000 husstande på Sydfyn få fiberinternet fra Hiper20.11.2023 10:33:07 CET | Pressemeddelelse
Den 20. november vil der åbnes op for køb af fiberprodukter fra Hiper for ca. 23.000 husstande og erhvervsadresser i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland.
Q3: Nuuday leverede innovative produktlanceringer og stor stigning i cash flow8.11.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tredje kvartal af 2023 bød på banebrydende produktlanceringer fra YouSee. Den positive udvikling i underliggende simpelt cash flow (SCF) fortsatte i Q3, hvor SCF steg med +30% i forhold til samme periode året før. For året til dato er der vækst i de centrale finansielle nøgleparametre.
Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter30.10.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum