Ny direktør skal udvikle NetDesigns position på sikkerhed

Med ny direktør ved roret skal NetDesign styrke sin position inden for sikkerhedsydelser yderligere.
Claus Kraft, 42 år, er ny direktør for NetDesign, der er en del af TDC Erhverv.

Claus Kraft er udnævnt til ny direktør for NetDesign, hvor han vil få ansvaret for at videreudvikle NetDesigns stærke position indenfor digital infrastruktur, samarbejds- og kommunikationsløsninger samt kundeserviceløsninger. Den nye direktør får også en stor opgave i at accelerere selskabets position inden for sikkerhedsydelser med fokus på NetDesigns Security Operation Center (SOC).

NetDesign, som er en del af TDC Erhverv, er i dag en af Danmarks største rådgivningsvirksomheder inden for end-to-end og skræddersyede it- og sikkerhedsløsninger til Danmarks største virksomheder og offentlige institutioner. NetDesign fokuser på at rådgive kunder om fremtidssikrede løsninger, som effektiviserer og understøtter virksomheders forretningsgrundlag, og tilbyder alt lige fra en enkel serviceaftale til outsourcing.

”NetDesign har nu en position, hvor vi skal transformere vores ydelser og leverancer mod kundeorienterede cloud-løsninger og her yderligere styrke NetDesigns position inden for sikkerheds- og SOC-ydelser. Claus Kraft kommer med solid erfaring indenfor udvikling og levering af løsninger og tjenester til både offentlige og private kunder med fokus på at sætte kunden i stand til at realisere deres fulde digitale potentiale. Med et konsistent kundefokus, dyb brancheforståelse, og succes med at skabe kommerciel vækst er Claus den rette til at tage NetDesign videre,” siger John Henriksen, direktør for TDC Erhverv.

”Jeg vil samtidig gerne takke Marianne Horstmann for hendes store indsats og samarbejdet i hendes rolle som direktør for NetDesign, hvor hun med succes har genetableret NetDesign under eget brand og styrket selskabets kompetencer og position.”

Claus Kraft, 42 år, kommer fra en stilling som COO for DXC's Eclipse enhed i Nordeuropa og har tidligere været hos EG A / S og Thy Data. Han har mere end 12 års erfaring fra førende it- og konsulenthuse, hvor hans fokus har været på at kombinere markedsmuligheder, mennesker, produkter og processer.

Claus Kraft har en M.Sc. Industrial Engineering fra Aalborg Universitet og bor i Ålborg. Han tiltræder som direktør for NetDesign pr. 1. april.

Claus Kraft, 42 år, er ny direktør for NetDesign, der er en del af TDC Erhverv.