Ny direktør gør comeback i STARK Hillerød

Peter Pedersen vender tilbage til STARK som trælastdirektør for byggecenterkædens afdeling i Hillerød. Han kommer fra et tilsvarende job hos konkurrenten Bygma, men har tidligere været 28 år i STARK.

Det er et kendt ansigt, der fra årsskiftet har indtaget jobbet som trælastdirektør i STARK Hillerød. Peter Pedersen kommer fra en tilsvarende stilling hos konkurrenten Bygma og før det, har han arbejdet 28 år i STARK, heraf fem år i STARK Hillerød, som han nu vender tilbage til.

- Jeg glæder mig til at komme tilbage til STARK Hillerød og hilse på såvel gamle somnye kunder og medarbejdere. Der er et stort potentiale i Hillerød og resten af Nordsjælland i det hele taget, for eksempel med byggeri af Nyt Hospital Nordsjælland og andre store projekter. Det giver nogle spændende muligheder for at udvikle forretningen sammen med fagligt dygtige medarbejdere, siger Peter Pedersen om sin nye opgave.

Kundeservice er et nøgleord for Peter Pedersen. F.eks. vil han tilbyde kunderne branchens vel nok mest effektive leveringsservice af varer og byggematerialer. Andre nøgleord er faglighed og ekspertise:

- Det skal være nemt for håndværkerne at handle i STARK, og vi skal tilbyde dem den bedst mulige rådgivning om alt fra byggeri til valg af materialer, så de oplever, at vi styrker deres forretning, siger Peter Pedersen.

Stort lokalt netværk

Han bringer selv mange års erfaring fra branchen og et omfattende, lokalt netværk med til jobbet som trælastdirektør.

- Jeg har efterhånden været mange år i branchen, og de seneste ti år her i Hillerød. Derfor kender jeg mange af vores kunder og de lokale forhold rigtig godt. Den viden skal naturligvis bruges til at hjælpe og servicere dem så godt som overhovedet muligt, siger Peter Pedersen.

Privat bor Peter Pedersen i Gilleleje sammen med sin kone, som han har tre sønner med. Ud over at passe familien spiller han også gerne padeltennis, når der ellers kan findes tid til det.

STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med 84 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med ca. 12.500 medarbejdere i Norden og Tyskland og en omsætning på ca. 45 mia. DKK er en førende leverandør af byggematerialer i Nordeuropa.