Ny CMO til FDB Møbler

Den 1. august 2022 bød FDB Møbler Katja Falkenberg velkommen som ny CMO. Fremadrettet skal Katja – med et stærk team af medarbejdere i ryggen – lede den 80 år gamle møbel- og designvirksomhed ud på det internationale marked og videre ind i det digitale.

Gennem de seneste 10 år har Katja Falkenberg arbejdet som hhv. Brand Director og Chief Marketing Officer for danske designbrands som Fredericia Furniture, MENU, Lyngby porcelæn og Karakter. Her har hun været tæt involveret i både strategi, kuratering, branding, porteføljestyring, go-to-market, visuel identitet og e-commerce.

Katja kommer med en solid erfaring indenfor design. Hun har et skarpt øje for kommercielle løsninger og har et imponerende CV, når det kommer til at skabe resultater. Så vi er enormt glade for at have hende med ombord hos FDB Møbler,” siger CEO, Ole Kiel.

Klassikerne skal også nå de yngre målgrupper

FDB Møbler står overfor en stor strategisk satsning med at internationalisere, digitalisere og etablere FDB Møbler indenfor forskellige segmenter. Herunder skal brandet også positioneres stærkere i en yngre målgruppe, som ikke er vokset op med FDBs bæredygtige møbeldesign på samme måde som ældre generationer.

Det er en spændende opgave, jeg er gået ind til hos FDB Møbler”, siger Katja Falkenberg og fortsætter: “Vi sidder på en helt særlig del af dansk design- og kulturarv, og jeg har altid været fascineret af FDBs historie
– dels det enorme bagkatalog med klassisk design, og fokusset på ansvarlighed, men i særdeleshed også hele andelstanken, hvor vi hylder fællesskabet. Det, synes jeg, er mere relevant i dag end nogensinde før. Der venter en spændende rejse, som jeg ser frem til at være en del af.”

Om FDB Møbler

Da FDB-tegnestuen åbnede i 1942, var det med Børge Mogensen som kreativ leder. FDB Møbler er siden  moderniseret, og produktporteføljen indeholder nu også meget andet end de klassiske møbler, men filosofien er stadig gennemsyret af Børge Mogensen – og hans vision om, at møbler skal være til glæde og gavn i mennesker liv. Gode kvalitetsmaterialer, solidt håndværk og stærke møbler, der kan holde til det liv, der bliver levet i dem. Følg med på @fdbmobler, og se alle produkterne på fdbmobler.dk

Kontakt

For spørgsmål og evt. tilhørende billedmateriale, kontakt venligst CEO Ole Kiel på ole.kiel@fdbmobler.dk