Ny 450 hestes Mercury motor med enestående præstation

Med offentliggørelsen af den nye 450 racing påhængsmotor går Mercury ind i en helt ny æra.
Den nye konkurrencemotor 450R er designet til FART

Nyheden er specielt udviklet til racing og performance både, og er baseret på en 4,6 liters V8 fire-takts motor med en helt unik Mercury Racing kompressor. Motoren leverer en max effekt på 450 heste og har et drejningsmoment der er 40 % højere end den hidtidige støreste Mercury påhængsmotor; Mercury 400R.

Letvægter

Med en vægt på bare 313 kg er Mercury 450R betydeligt lettere end nærmeste konkurrent, og leverer dermed en hidtil uset høj kombination af acceleration og topfart. Naturligvis kombineret med den velkendte høje pålidelighed og sidste nye teknik fra Mercury.

Ingeniørerne hos Mercury Racing har i den grad håndteret alle aspekter af præstation versus konstruktion under udtænkningen af 450R. Resultatet er et enestående forhold mellem effekt / vægt. 450 heste fra en påhængsmotor, der vejer så lidt som 313 kg, leverer ganske enkelt bedst i denne klasse.

Omdrejningsområdet ved fuld gas er 5.800 – 6.400 omdr/min, og også her leverer Mercury Racing propellerne optimal acceleration, effektivitet og tophastighed.

Nyheden byder på flere forskellige valgmuligheder hvad angår gearing, tiebar, styresystem samt farvekombinationer, og kører på almindelig 95 oktan benzin.

Speciel udviklet af Mercury Racing Team

450R er designet, udviklet og produceret på Mercury´s egen fabrik i Wisconsin på egen Mercury Racing produktionslinie. Motoren er baseret på samme 4,6 liters V8 motor som anvendes til Mercury Racing 300R modellen. Den patenterede 64 graders aluminiumsblok er udviklet med topstykker i aluminium med 4 ventiler pr. cylinder og dobbelt overliggende knastaksler (DOHC). Knastakslerne er kædetrukne og kører i oliebad = ingen vedligehold.

En 2,4 liter remdrevet kompressor genererer effektivt tryk til direkte og kontant respons fra gassen. Kompressoren er vandkølet og udviklet specielt af Mercury Racing. En specielt tilpasset lyddæmper eliminerer kompressorlyden med en lækker racing lyd til følge.

En trykregulator justerer trykket i forhold til omgivelserne, så præstationen altid holdes i top. For at håndtere varmen i motoren er der monteret separat oliekøler med høj kapacitet samt unik trykventil i midterdelen som sørger for højere kølevandspres, når det er nødvendigt.

Præcist som alle andre påhængsmotorer fra Mercury Racing kan 450R monteres med 26 tommers afstand mellem motorerne ved montering af flere motorer på båden.

Effektiv teknik

450R er udviklet med højeffektiv 115A generator, helt perfekt for en motor, der er meget strømkrævende. Batteristyringen (Idle Charge) sørger for at højne omdrejningerne såfremt strømspændingen er lav, for derved automatisk at lade batterierne hurtigt op til normalt niveau.

Mercury 450R leveres med Mercury Racing´s unikke, avancerede midtersektion (AMS), der stabiliserer påhængsmotoren med bedre håndtering under høje hastigheder til følge. AMS isolerer desuden motorenheden fra akterspejlet, så båden holdes stille og vibrationsfri. Elhydraulisk servostyring leverer sikker og nøjagtig styring under alle hastigheder.

Oliecheck og oliepåfyldning foregår nemt og enkelt via en klap på selve motoren. Naturligvis mens den er monteret på båden.

Motoren kan allerede nu forudbestilles – levering oplyses ved bestilling.

Pris: Fra 420.000,- inkl. udstyr

Fakta: Se vedhægtede fakta ark

Den nye konkurrencemotor 450R er designet til FART
Nyheden Mercury 450R fås i flere farvekombinationer.