Nuuday klar med mobilt bredbånd på 5G-netværket

Mere end én million kunder i Nuuday selskaberne TDC Erhverv, Yousee, Telmore og Relatel har i dag et abonnement, der giver adgang til det nye lynhurtige 5G netværk. Og snart får en stor del af dem også mulighed for at udnytte 5G-netværkets høje hastigheder og stabilitet med en mobil bredbåndforbindelse. Et produkt som særligt virksomhedskunder vil få glæde af, siger strategidirektør i Nuuday Christian Morgan:
"I Nuuday fortsætter vi med at give kunderne den bedste oplevelse på 5G-netværket, og vi er nu klar med nye mobile bredbåndsprodukter. Med mobilt bredbånd via 5G får særligt de virksomheder, der ligger i områder uden tilgængelige fiber- eller kabelforbindelser en markant forbedring af deres internetforbindelse, hvilket bliver stadig mere vigtig for et stigende antal virksomheder".
I første omgang bliver mobilt bredbånd via 5G tilgængeligt for kunderne i TDC Erhverv, Telmore, Relatel, og inden årets udgang er det forventningen, at også Yousees kunder får adgang til en endnu hurtigere mobil bredbåndforbindelse uden at være afhængige af kabler i jorden.
Det er især kunder- både private og erhvervskunder - med base i områder hvor kapaciteten og hastigheden i de jordbaserede forbindelser har været meget begrænset, som har nydt godt af muligheden for en mobil bredbåndsforbindelse, der hidtil har kørt via 4G-nettet. Men på 5G-netværket er perspektiverne endnu større, og det har efterspørgslen fra kunderne i høj grad afspejlet.
"Med mobilt bredbånd via 5G kan du downloade HD film på et øjeblik og hente dine playlister på et splitsekund. Og så vil en mobil bredbåndsforbindelse via 5G også kunne bidrage til øget mobilitet på tværs af landet, da flere virksomheder kan etablere sig uden for de store byer og derved skabe vækst og arbejdspladser flere steder i landet. Samtidig vil medarbejderne få langt bedre mulighed for at arbejde på farten og afholde f.eks. videomøder via en tablet eller laptop koblet på 5G-netværket", siger Christian Morgan.
Alle selskaber i Nuuday benytter sig af mobilnetværket fra TDC NET, der flere år i træk er målt til at være Danmarks bedste. TDC NET åbnede sit 5G-netværk den 7. september og op til 80 pct. af danskerne har nu adgang til 5G. Inden årsskiftet vil mere end 90 pct. få adgang. Åbningen omfatter adgang til fuld 5G i centrum af København, Odense, Aarhus og Helsingør. Er man på 5G i andre dele af landet, vil 5G mobilt bredbånd fortsat være en opgradering med højere hastigheder og reduceret forsinkelse.
Læs mere om, hvordan kunderne i Nuudays selskaber får adgang til mobilt bredbånd via 5G:
Nøgleord
Billeder

Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum