Nuuday kickstarter komplet IT-transformation: “Vi vil levere de bedste kundeoplevelser som den førende digitale serviceudbyder i Danmark”

Med annonceringen af Netcracker Technology som strategisk partner for Nuudays komplette IT-transformation igangsætter Danmarks største teleselskab rejsen mod at blive den mest digitale serviceudbyder i Danmark, der vil levere de bedste kundeoplevelser. Den nye IT-platform bliver omdrejningspunkt for en gennemgribende virksomhedstransformation.

Nuuday kan i dag bekendtgøre, at virksomheden har valgt Netcracker Technology – en førende global leverandør af digitale transformationsløsninger – som strategisk partner til sit omfattende IT-transformationsprogram. Dermed igangsættes næste fase af virksomhedstransformationen, der vil gøre det muligt for Danmarks største teleselskab at tage syvmileskridt mod en fuldt ud digital forretning, der kan levere state-of-the-art digitale kundeoplevelser på tværs af alle Nuudays brands.

”Vi foretager nu den største IT-investering i vores virksomheds historie med det formål at erstatte gamle og komplekse IT-systemer og omstrukturere vores kommercielle og operationelle processer. Vi vil accelerere vores innovationstempo og transformere Nuuday til at kunne levere de bedste kundeoplevelser ved at blive den førende og foretrukne digitale serviceudbyder i Danmark”, siger Nuudays CEO, Jon James.

Ikke blot en IT-transformation men en virksomhedstransformation
De IT-systemer, teleselskaber anvender, er over de seneste år blevet betydeligt enklere. I dag er det muligt at anskaffe IT-systemer "out of the box” – den såkaldte ”best of suite” tilgang. Det betyder en frisk start for Danmarks største teleselskab, fordi en helt ny teknologiplatform bygges fra grunden, som Nuudays kunder derefter migreres til.

”Vi vil med en ny IT-platform radikalt forenkle vores IT-systemer og processer, som på flere stræk ikke længere er fulgt med omverdenens krav. Vores nye IT-platform bliver virksomhedens rygrad, og derfor er det ikke blot en IT-transformation men en transformation af hele virksomheden, som vil gøre det muligt kontinuerligt at strømline og optimere kundeoplevelser og lancere nye produkter på markedet,” uddyber Nuudays CTO, Monika Gullin.

Netcracker vil sætte aftryk på det nordiske marked
Netcracker har en succesfuld track record med store IT-transformationsprojekter for førende teleselskaber i bl.a. Tyskland, Holland og Belgien. Med det strategiske partnerskab med Nuuday får Netcracker lejlighed til at vise virksomhedens kompetencer i Norden.

"Vi er begejstrede for at indgå et strategisk partnerskab med Nuuday, der skal modernisere virksomhedens BSS- og OSS-systemer. Netcracker får nu mulighed for at sætte et aftryk i Norden, og vi ser frem til at være med til at realisere Nuudays vision om at blive ”best in class”, siger Benedetto Spaziani, GM hos Netcracker Technology.

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday leverer omsætningsvækst og har igangsat omfattende virksomhedstransformation12.8.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday kom styrket ud af årets andet kvartal, hvor serviceomsætningen voksede med 1,6% ift. samme periode året før og landede på DKK 3,321 mia. Resultatet er drevet af fortsat positive takter inden for mobil og højhastighedsbredbånd som følge af operationelle forbedringer og et større aftryk på fibernettet. På mobilområdet lagde Nuuday yderligere 9.000 abonnementer til kundebasen med vækst på både privatkunde- og erhvervsmarkedet, mens antallet af abonnenter med fast bredbånd faldt med 6.000 delvist drevet af et engangstab af en foreningskontrakt. Nuuday når nu ud til alle fiberforsyningsselskaber i Danmark efter en aftale med Fibia kom i stand i slutningen af Q2. Inden for højhastighedsbredbånd voksede Nuudays abonnentbase med 8,5% i forhold til samme periode året før. TV-forretningen oplevede en midlertidig vækst på 5.000 abonnementer som følge af tilgangen af en stor antenneforening, selvom forretningsområdet som helhed er i strukturel nedgang pga. lavere efterspørgsel efter traditi

Henrik Christiansen bliver ny CFO og en vigtig del af Nuudays virksomhedstransformation1.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Henrik Christiansen bliver ny CFO i Nuuday, hvor han starter d. 1. august. Henrik kommer fra en stilling som CFO i dagligvarekoncernen Dagrofa, hvor han har spillet en afgørende rolle i eksekveringen af ​​en omfattende turn-around, der har transformeret Dagrofa til en solid og profitabel virksomhed. I Nuuday vil Henrik blive en central figur i den igangværende virksomhedstransformation, som skal forvandle Nuuday til at blive et af de mest digitale og kundeorienterede teleselskaber i Europa. Med ansættelsen af Henrik Christiansen har CEO Jon James nu gennemført omorganiseringen af Nuudays ledelsesteam, som han igangsatte kort efter sin ankomst sidste år. “Henrik er en stærk leder med en dokumenteret erfaring med at lede effektive økonomifunktioner og gennemføre succesfulde og komplekse transformationer. Jeg er glad for, at vi har været i stand til at tiltrække Henrik til Nuuday”, siger CEO Jon James. Henrik kommer til Nuuday efter næsten otte år hos Dagrofa, og forinden var Henrik CFO h