Nuuday afsluttede 2021 med vækst i service revenue for andet kvartal i træk og med nettotilgang i omsætningsgenererende enheder (RGU’er) for første gang i mange kvartaler
Nuuday afsluttede året 2021 med fremgang. Service revenue voksede med 1,4% ifht. Q4 2020, og den positive udvikling følger i halen på et Q3, der også bød på vækst i service revenue ifht. Q3 2020. Den positive tendens var i Q4 særligt baseret på omsætningsfremgang for mobility services, som voksede med 6,8% i forhold til Q4 2020.
“Vi er i 2021 begyndt at eksekvere på de første faser af Nuuday’s betydelige transformation. Jeg er derfor tilfreds med at se, at vi er lykkedes med at stabilisere både kundebasen og indtjeningen i løbet af Q4”, lyder det fra Nuuday CEO, Jon James.
For første gang i mange kvartaler oplevede Nuuday nettotilgang i antallet af omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), der voksede med 28.000 fra Q3 til Q4 på tværs af forretningssegmenter. Denne udvikling blev ikke mindst drevet af vækst inden for højhastighedsbredbånd, der voksede med 14.000 RGU’er i takt med, at Nuuday har fået adgang til fibernettet i flere forsyningsområder og nu kan tilbyde alle kerneprodukter på alle de store fibernet. Overgangen fra produkter baseret på modne teknologier til produkter baseret på fremtidssikrede teknologier fortsatte taktfast i Q4, hvor 74,2% af RGU’erne var baseret på fremtidssikrede teknologier, mens det i Q3 kun var 73,7%.
“Vi har oplevet et kvartal med positiv nettotilgang i antallet af RGU’er på tværs af forretningssegmenter for første gang i mange kvartaler. Samtidig har vi nu tre fjerdedele af vores RGU’er baseret på fremtidssikrede teknologier, og det skaber et stærkt fundament for fremtidig vækst”, udtaler Nuuday CEO, Jon James.
EBITDA faldt til 378m DKK i overensstemmelse med forventningerne, hvilket var drevet af højere omkostninger til indholdsrettigheder og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber.
I Q4 påbegyndte Nuuday en stor IT-transformation, hvor der investeres betydelige beløb i at erstatte alle Nuuday’s IT-platforme og -systemer for at skabe fremtidens Nuuday som en strømlinet og kundefokuseret digital tjenesteudbyder. Q4 markerede også den sidste fase af opsplitningen af TDC Group, hvorefter Nuuday fra årsskiftet er påbegyndt tilværelsen som selvstændig tjenesteudbyder med egen bestyrelse.
“Jeg er forventningsfuld med hensyn til den ambitiøse transformationsrejse, vi nu har igangsat. Vi vil være en effektiv digital tjenesteudbyder og levere de bedste løsninger og den bedste service til danske husholdninger og virksomheder”, siger Nuuday CEO, Jon James.
[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.
Kontakter
Emil LohseInterim presseansvarlig
Tlf:+45 2483 7993emlo@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.
Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch22.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Nu kan 23.000 husstande på Sydfyn få fiberinternet fra Hiper20.11.2023 10:33:07 CET | Pressemeddelelse
Den 20. november vil der åbnes op for køb af fiberprodukter fra Hiper for ca. 23.000 husstande og erhvervsadresser i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland.
Q3: Nuuday leverede innovative produktlanceringer og stor stigning i cash flow8.11.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tredje kvartal af 2023 bød på banebrydende produktlanceringer fra YouSee. Den positive udvikling i underliggende simpelt cash flow (SCF) fortsatte i Q3, hvor SCF steg med +30% i forhold til samme periode året før. For året til dato er der vækst i de centrale finansielle nøgleparametre.
Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter30.10.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum