Nuuday afsluttede 2021 med vækst i service revenue for andet kvartal i træk og med nettotilgang i omsætningsgenererende enheder (RGU’er) for første gang i mange kvartaler

Nuuday afsluttede året 2021 med fremgang. Service revenue voksede med 1,4% ifht. Q4 2020, og den positive udvikling følger i halen på et Q3, der også bød på vækst i service revenue ifht. Q3 2020. Den positive tendens var i Q4 særligt baseret på omsætningsfremgang for mobility services, som voksede med 6,8% i forhold til Q4 2020.
“Vi er i 2021 begyndt at eksekvere på de første faser af Nuuday’s betydelige transformation. Jeg er derfor tilfreds med at se, at vi er lykkedes med at stabilisere både kundebasen og indtjeningen i løbet af Q4”, lyder det fra Nuuday CEO, Jon James.
For første gang i mange kvartaler oplevede Nuuday nettotilgang i antallet af omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), der voksede med 28.000 fra Q3 til Q4 på tværs af forretningssegmenter. Denne udvikling blev ikke mindst drevet af vækst inden for højhastighedsbredbånd, der voksede med 14.000 RGU’er i takt med, at Nuuday har fået adgang til fibernettet i flere forsyningsområder og nu kan tilbyde alle kerneprodukter på alle de store fibernet. Overgangen fra produkter baseret på modne teknologier til produkter baseret på fremtidssikrede teknologier fortsatte taktfast i Q4, hvor 74,2% af RGU’erne var baseret på fremtidssikrede teknologier, mens det i Q3 kun var 73,7%.
“Vi har oplevet et kvartal med positiv nettotilgang i antallet af RGU’er på tværs af forretningssegmenter for første gang i mange kvartaler. Samtidig har vi nu tre fjerdedele af vores RGU’er baseret på fremtidssikrede teknologier, og det skaber et stærkt fundament for fremtidig vækst”, udtaler Nuuday CEO, Jon James.
EBITDA faldt til 378m DKK i overensstemmelse med forventningerne, hvilket var drevet af højere omkostninger til indholdsrettigheder og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber.
I Q4 påbegyndte Nuuday en stor IT-transformation, hvor der investeres betydelige beløb i at erstatte alle Nuuday’s IT-platforme og -systemer for at skabe fremtidens Nuuday som en strømlinet og kundefokuseret digital tjenesteudbyder. Q4 markerede også den sidste fase af opsplitningen af TDC Group, hvorefter Nuuday fra årsskiftet er påbegyndt tilværelsen som selvstændig tjenesteudbyder med egen bestyrelse.
“Jeg er forventningsfuld med hensyn til den ambitiøse transformationsrejse, vi nu har igangsat. Vi vil være en effektiv digital tjenesteudbyder og levere de bedste løsninger og den bedste service til danske husholdninger og virksomheder”, siger Nuuday CEO, Jon James.
[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.
Kontakter
Emil LohseInterim presseansvarlig
Tlf:+45 2483 7993emlo@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum