Nuuday afsluttede 2021 med vækst i service revenue for andet kvartal i træk og med nettotilgang i omsætningsgenererende enheder (RGU’er) for første gang i mange kvartaler

Nuuday afsluttede året 2021 med fremgang. Service revenue voksede med 1,4% ifht. Q4 2020, og den positive udvikling følger i halen på et Q3, der også bød på vækst i service revenue ifht. Q3 2020. Den positive tendens var i Q4 særligt baseret på omsætningsfremgang for mobility services, som voksede med 6,8% i forhold til Q4 2020.
“Vi er i 2021 begyndt at eksekvere på de første faser af Nuuday’s betydelige transformation. Jeg er derfor tilfreds med at se, at vi er lykkedes med at stabilisere både kundebasen og indtjeningen i løbet af Q4”, lyder det fra Nuuday CEO, Jon James.
For første gang i mange kvartaler oplevede Nuuday nettotilgang i antallet af omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), der voksede med 28.000 fra Q3 til Q4 på tværs af forretningssegmenter. Denne udvikling blev ikke mindst drevet af vækst inden for højhastighedsbredbånd, der voksede med 14.000 RGU’er i takt med, at Nuuday har fået adgang til fibernettet i flere forsyningsområder og nu kan tilbyde alle kerneprodukter på alle de store fibernet. Overgangen fra produkter baseret på modne teknologier til produkter baseret på fremtidssikrede teknologier fortsatte taktfast i Q4, hvor 74,2% af RGU’erne var baseret på fremtidssikrede teknologier, mens det i Q3 kun var 73,7%.
“Vi har oplevet et kvartal med positiv nettotilgang i antallet af RGU’er på tværs af forretningssegmenter for første gang i mange kvartaler. Samtidig har vi nu tre fjerdedele af vores RGU’er baseret på fremtidssikrede teknologier, og det skaber et stærkt fundament for fremtidig vækst”, udtaler Nuuday CEO, Jon James.
EBITDA faldt til 378m DKK i overensstemmelse med forventningerne, hvilket var drevet af højere omkostninger til indholdsrettigheder og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber.
I Q4 påbegyndte Nuuday en stor IT-transformation, hvor der investeres betydelige beløb i at erstatte alle Nuuday’s IT-platforme og -systemer for at skabe fremtidens Nuuday som en strømlinet og kundefokuseret digital tjenesteudbyder. Q4 markerede også den sidste fase af opsplitningen af TDC Group, hvorefter Nuuday fra årsskiftet er påbegyndt tilværelsen som selvstændig tjenesteudbyder med egen bestyrelse.
“Jeg er forventningsfuld med hensyn til den ambitiøse transformationsrejse, vi nu har igangsat. Vi vil være en effektiv digital tjenesteudbyder og levere de bedste løsninger og den bedste service til danske husholdninger og virksomheder”, siger Nuuday CEO, Jon James.
[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.
Kontakter
Emil LohseInterim presseansvarlig
Tlf:+45 2483 7993emlo@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum