Growing Trees NetworkGrowing Trees Network

Nu kan vi - publikum og fans - gøre en forskel, når vi går til koncerter og andre arrangementer

Vi handler på, at det vil være muligt at indfri 3 af FN’s verdensmål,som er People United for Natures overordnede mål.

De 3 Verdensmål er følgende:

Nr. 13 – Klimaindsats

Nr. 14 – Livet i havet

Nr. 15 – Livet på land

People United for Nature arbejder med at rejse økonomiske midler til miljøbevarende projekter i hele verden via allerede eksisterende og kommende kulturelle arrangementer lige fra koncerter, foredrag, teater til forlystelser. Vi vil med en ny grøn donationsknap give almindelige mennesker en let måde at skabe en grønnere klode til kommende generationer. Den grønne knap kan bruges alle steder, hvor der online kan købes en billet, bookes en hotelovernatning, biograf-, teater- eller festivalbillet - det er her, vi bliver united - uanset hvad man bestiller, og hvem man er.

Opgaven er kæmpestor, så der er brug for alles hjælp. People United for Nature skydes for alvor i gang sammen med Nordstrand festivalen. Et nyt fællesskab gennem en koncert er skabt, ikke kun via musikken, men nu også et nyt fællesskab med ønsket og følelsen af at gøre en forskel sammen. Det hele er til gavn for verdens truede dyrearter, naturområder og biodiversiteten – dyrene, naturen og kloden har stærkt brug for vores hjælp, og dette er en ny let mulighed for at handle. Det bærende element er, at vi i et stort fællesskab er med til at skabe en bedre verden for naturen og dyrelivet og samtidig skaber håb for ungdommen og kommende generationer.

Vi har derfor et samarbejde med De Unge Biodiversitetsambassadører, som repræsenterer ungdommen. De projekter vi støtter, bliver udvalgt af eksperter inden for naturbevaring, vi støtter alt fra helt små til store omspændende projekter i Danmark, men også globalt, hvor der er behov.

Vi støtter også skovrejsning, vores samarbejdspartnere på dette område er Growing Trees Network, som opererer i hele Danmark og udlandet. People United for Nature er garanter for, at pengene lander helt ude ved de lokale aktører, hvor der arbejdes med projekterne. Vi har allieret os med Sebastian Klein som Protektor og sparringspartner for People United for Nature. Alle projekter gør en forskel for vores klode.

Vi er en helt ny spiller, når det gælder klima og miljø, som samler os på en ny spændende måde, som ikke er set før. Vi er en dansk NGO med base i Nordjylland, som brænder for naturbevaring og for at sætte et positivt aftryk i verden. Vi er ganske almindelige mennesker i alle aldre med forskellige baggrunde, men er forenet i ønsket om at gøre en forskel.

Om People United for Nature

Growing Trees Network har siden 2012 via koncept Folkeskoven.dk arbejdet for, at danskerne kan plante mere skov for klimaet, bevarelse af rent drikkevand og nye levesteder for dyr og planter på offentlige og private jorde i DK. Pt. er plantet 100 Folkeskove i Danmark, og arbejder også for rejsning af skove i udlandet i Kenya, Ecuador og Bolivia hvor træplantningen ydermere bistår lokalbefolkningens livsbetingelser.