Nu kan kunder på Fibia og Energi Fyns fibernet købe Nuuday-produkter

Nu åbner Fibia og Energi Fyn deres fibernet, og dermed kan mere end 600.000 kunder på Fibia og Energi Fyns fibernet også købe internet og tv-løsninger hos YouSee, Hiper og TDC Erhverv. I første omgang er internet fra Hiper tilgængelig, men inden for det næste halve år følger YouSee og TDC Erhverv trop.
Jon James, direktør for Nuuday.

Nu bliver der endnu mere at vælge mellem for både privatforbrugere og virksomheder i Østjylland, store dele af Sjælland og på Fyn. Langt de fleste kunder på Fibia og Energi Fyns fibernet får nemlig fra den 27. september adgang til lynhurtigt internet fra Hiper, og inden længe kan de også vælge internet og tv-løsninger fra YouSee og erhvervsprodukter fra TDC Erhverv.

”Vi er glade for, at vi som de første udbydere kan tilbyde tv, internet og erhvervsløsninger til kunder på Fibia og Energi Fyns fibernet. Danskerne bliver mere og mere digitale, og det er afgørende, at alle husstande får de bedste produkter og den bedste forbindelse på adressen. Fibernettene udvides løbende, og det er en stor fordel for de danske forbrugere, at de åbnes op, så de får endnu mere at vælge i mellem og kan købe de digitale løsninger, der passer bedst til deres behov,” siger Jon James, CEO i Nuuday.

Den nye aftale giver bl.a. en række kunder, der i dag har bredbånd via telefonstikket og derfor begrænsninger på hastigheden, mulighed for at skifte til en fiberforbindelse, hvor de kan få op til 1.000 Mbit.

”Vores kunder efterspørger i stigende grad fiberforbindelser, og derfor er vi glade for, at vi fra i dag kan tilbyde lynhurtigt internet fra Hiper og inden længe også fleksible tv-løsninger og internet fra YouSee og digitale erhvervsløsninger fra TDC Erhverv til endnu flere danskere,” fortsætter Jon James.

I første omgang bliver det Hiper, der kan tilbyde lynhurtigt bredbånd på Fibia og Energi Fyns fibernet. Hiper tilbyder de mere end 500.000 Fibia-kunder i Østjylland og på Sjælland samt de 100.000 fynske brugere på Energi Fyns fibernet en 200 Mbit løsning til 299 kr. og en 1.000 Mbit forbindelse til 319 kr.

Godt med valgfrihed
Hos Fibia ser teknisk direktør Steen Nielsen frem til at åbne Fibias net.

”Valgfrihed er godt for forbrugerne. Familie og erhvervsdrivende kan vælge de løsninger, der passer dem bedst og det giver en god konkurrence og udnytter vores fibernet bedre. Og det gør, at vi fortsat kan udvikle og udbygge den stærke infrastruktur, som fibernetter er.”

I Region Sjælland har omkring 315.000 familier og virksomheder mulighed for at benytte Fibias fibernet. I Østjylland har cirka 155.000 familier og husstande den mulighed, mens der i Nordsjælland og Hovedstadsområdet er cirka 80.000.

Hos Energi Fyn ser bredbåndsdirektør Carsten Nedergaard Hansen frem til at åbne Energi Fyns net.

"Det er vigtigt for os, at vi kan tilbyde vores andelshavere forskellige løsninger, så de kan vælge den løsning, der passer til deres ønsker og behov. Det er godt for forbrugerne og for konkurrencen, at der er flere valgmuligheder. Og det bidrager til, at vi kan udbygge vores net og udrulle fibernet til endnu flere andelshavere".

På Fyn har 100.000 husstande og virksomheder mulighed for at benytte Energi Fyns fibernet.

Nuuday forventer, at man kan købe internet og erhvervsløsninger fra YouSee og TDC Erhverv på Fibia og Energi Fyns fibernet i løbet af fjerde kvartal. Tv-løsninger fra YouSee - herunder en fleksibel tv-pakke med både tv-kanaler og streamingtjenester – forventes at blive tilgængelig i løbet af første kvartal 2022. For en mindre gruppe kunder, vil det tage lidt længere tid, inden de får adgang til Nuudays produkter, men det forventes, at alle på Fibia og Fyn Energis fibernet til foråret vil have mulighed for at bestille tv og internet fra Nuuday.

Nuuday består af ni stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Om Fibia
Fibia er ejet af andelsselskaberne Andel og NRGi og tilbyder alle andelshavere i de to andelsselskaber en hurtig og stabil internetforbindelse inden udgangen af 2023. Fibia lægger fiberkabler forbi flere end 70.000 husstande om året.

Om Energi Fyn
Energi Fyn er ejet af 210.000 fynske andelshavere. Energi Fyn har udrullet fibernet til 100.000 husstande og virksomheder på Fyn og tilbyder forskellige bredbåndsløsninger. Derudover ejer og driver Energi Fyn elforsyningsnettet på størstedelen af Fyn, håndterer afregning og kundeservice for flere forsyninger på Fyn, sælger el og naturgas til private og erhverv samt etablerer og driver gadebelysningen i flere fynske kommuner.

Nuuday: Mai-Britt Noe, mobil 28 93 63 28

Jon James, direktør for Nuuday.
Carsten Nedergaard Hansen, bredbåndsdirektør i Energi Fyn

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.