Nu kan du igen nyde en Starbucks kaffe ’To-Go’

Starbucks brygger igen kaffe og kolde drikke til To-Go gæster efter en måneds nedlukning for at begrænse spredning af COVID-19

I forlængelse af Danmarks nedlukning for at begrænse spredning af COVID-19 har også Starbucks Danmark haft deres cafeer lukket for besøg og To-Go. Men med en lang række forholdsregler på plads åbner de populære kaffe-steder nu op for, at gæsterne kan bestille kaffe og kolde drikke To-Go.

-Vi lukkede vores Starbucks-cafeer, fordi vi ikke tager nogen chancer, når det kommer til vores gæster og kollegers sikkerhed. Men nu har vi taget en lang række forholdsregler, ligesom resten af Danmark er ved at åbne gradvist op igen. Derfor føler vi os også trygge ved at åbne cafeerne for To-Go, fortæller Michael Hald, der er Franchisedirektør i Salling Group, som står bag Starbucks cafeerne i Danmark.

Gæsterne, der lægger vejen forbi, vil møde et anderledes Starbucks. Udover kun at servere drikkevarer To-Go er cafeerne udstyret med skilte, håndsprit, plexiglas ved bestillingskassen og afstandsmarkeringer på gulvet, der skal hjælpe gæsterne med at holde god afstand til hinanden. Og selvom menukortet for varme og kolde drikke er åbnet, vil udvalget af sandwich og kager også være begrænset til en start.

-Baristaerne har virkelig glædet sig til at komme tilbage og trylle med bønnerne. Og alt tyder da også på, at flere af vores gæster har set frem til åbningen og at kunne få en god kop kaffe med på deres vej ud i solskinsvejret, tilføjer Michael Hald.

For at begrænse kontakten mellem baristaer og gæster serverer Starbucks kun kaffe i engangskrus. Medbringer en gæst en genbrugskop vil den derfor ikke blive fyldt, men der gives selvfølgelig stadig 5 kr. i rabat.

Om Starbucks

Siden 1971 har Starbucks Coffee Company forpligtet sig til etisk indkøb og ristning af arabica kaffebønner af høj kvalitet. I dag, med mere end 31.000 caféer over hele kloden, er Starbucks den førende kaffeproducent og forhandler af specialkaffe i verden. Gennem vores urokkelige engagement i ekspertise og vores vejledende principper bringer vi den unikke Starbucks oplevelse til live for hver gæst gennem hver kop.

Salling Group har i Danmark licensen til at åbne Starbucks Caféer. Den første åbnede i Fields i 2014. Der er i dag 14 caféer fordelt over landet.

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.