Nu kan danskerne forhåndsreservere PEUGEOTs nye elbil: e-208

I starten af 2020 tager PEUGEOT et vigtigt skridt ind i fremtiden med introduktionen af el-udgaven af næste generation af mærkets bestseller: e-208. Men allerede nu åbner PEUGEOT op for muligheden for at forhåndsreservere den nye elbil på www.peugeot.dk.

PEUGEOT er klar med sit bud på en el-bil i det vigtige B-segment. e-208 skiller sig ud med et selvsikkert design og et futuristisk i-Cockpit med 3D head-up display, der understreger PEUGEOTs motto: #UNBORINGTHEFUTURE.

e-208 er udstyret med en 100 kW elmotor, der yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t).

Batterierne, der optager 220 L, er placeret under gulvet, hvilket betyder, at pladsen i både kabinen og bagagerummet er den samme som i ICE versionerne. PEUGEOT e-208 er udstyret med et 50 kW høj kapacitets batteri, som giver bilen en rækkevidde på 340 km efter WLTP standard (450 km efter NEDC standard). Det har en garanteret levetid på 8 år eller 160.000 km med 70 % af dens opladningsevne.

e-208 kan lades på tre forskellige måder:

Man kan bruge en helt almindelig husholdningsstikkontakt eller et særligt Legrand Green Up stik med det medfølgende opladningskabel

Man kan lade via en Wall Box, som giver en fuld opladning på 5 timer og 15 min for den tre-fasede version (11 kW) eller på 8 timer for versionen med mono-fase (7,4 kW)

Eller man kan oplade ved en offentlig ladestander – det er muligt at bruge 100 kW ladere og det giver 80 % opladning på 30 min.

Forhåndsreservation af e-208

PEUGEOT giver nu de danske kunder mulighed for at blive blandt de første til at sætte sig bag rattet af den nye e-208. Dette kan ske ved at foretage en reservation på www.peugeot.dk, hvor reservationen træder i kraft ved indbetaling af et depositum på 5.000 kr.

Reservationen udgør dog ikke et endeligt køb, men er kun en forhåndsreservation, som sikrer, at man har mulighed for at købe en ny e-208. Det endelig køb sker ved indgåelse af en købsaftale med den valgte Peugeot-forhandler, der kontakter kunden forventeligt i Q4 med information om priser og specifikationer. Når købsaftalen er indgået, vil reservationsbeløbet blive refunderet til kunden. Man kan naturligvis til hver en tid fortryde sin reservation og få sit depositum tilbage.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.