Nu kan danskerne forhåndsreservere PEUGEOTs nye elbil: e-208

I starten af 2020 tager PEUGEOT et vigtigt skridt ind i fremtiden med introduktionen af el-udgaven af næste generation af mærkets bestseller: e-208. Men allerede nu åbner PEUGEOT op for muligheden for at forhåndsreservere den nye elbil på www.peugeot.dk.

PEUGEOT er klar med sit bud på en el-bil i det vigtige B-segment. e-208 skiller sig ud med et selvsikkert design og et futuristisk i-Cockpit med 3D head-up display, der understreger PEUGEOTs motto: #UNBORINGTHEFUTURE.

e-208 er udstyret med en 100 kW elmotor, der yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t).

Batterierne, der optager 220 L, er placeret under gulvet, hvilket betyder, at pladsen i både kabinen og bagagerummet er den samme som i ICE versionerne. PEUGEOT e-208 er udstyret med et 50 kW høj kapacitets batteri, som giver bilen en rækkevidde på 340 km efter WLTP standard (450 km efter NEDC standard). Det har en garanteret levetid på 8 år eller 160.000 km med 70 % af dens opladningsevne.

e-208 kan lades på tre forskellige måder:

Man kan bruge en helt almindelig husholdningsstikkontakt eller et særligt Legrand Green Up stik med det medfølgende opladningskabel

Man kan lade via en Wall Box, som giver en fuld opladning på 5 timer og 15 min for den tre-fasede version (11 kW) eller på 8 timer for versionen med mono-fase (7,4 kW)

Eller man kan oplade ved en offentlig ladestander – det er muligt at bruge 100 kW ladere og det giver 80 % opladning på 30 min.

Forhåndsreservation af e-208

PEUGEOT giver nu de danske kunder mulighed for at blive blandt de første til at sætte sig bag rattet af den nye e-208. Dette kan ske ved at foretage en reservation på www.peugeot.dk, hvor reservationen træder i kraft ved indbetaling af et depositum på 5.000 kr.

Reservationen udgør dog ikke et endeligt køb, men er kun en forhåndsreservation, som sikrer, at man har mulighed for at købe en ny e-208. Det endelig køb sker ved indgåelse af en købsaftale med den valgte Peugeot-forhandler, der kontakter kunden forventeligt i Q4 med information om priser og specifikationer. Når købsaftalen er indgået, vil reservationsbeløbet blive refunderet til kunden. Man kan naturligvis til hver en tid fortryde sin reservation og få sit depositum tilbage.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne