Novo Holdings udvider sit fokus for life science-investeringer til Asien - etablerer base i Singapore

Novo Holdings er en førende life science-investor med fokus på langsigtet, bæredygtig værdiskabelse. Novo Holdings styrker nu sin position ved at udvide sit investeringsfokus til Asien – i tillæg til de allerede omfattende investeringsaktiviteter i Europa og USA. Til dette formål har Novo Holdings ansat Amit Kakar som Head of Asia.

Amit Kakar, ny Head of Asia hos Novo Holdings

Novo Holdings har hidtil investeret i Asien gennem sin portefølje af finansielle investeringer. For de investeringsteams, der har fokus på life science, repræsenterer regionen derimod en ny mulighed.

Novo Holdings forventer at sætte tre teams i spil: Principal Investments, der foretager betydelige investeringer i førende, veletablerede life science-virksomheder; Novo Growth, som støtter højvækstvirksomheder inden for life science med kapital til ekspansion; og Novo Ventures, som investerer i venture-markedet.

”Vi har fulgt life science-markederne i Asien nøje, og væksten, demografien og det øgede fokus på innovation samt forskning og udvikling gør regionen til et interessant område for os at udforske investeringsmuligheder. Branchen er ung og dynamisk, og det underliggende økosystem for investeringer udvikler sig hastigt. Her mener vi, at vores langsigtede fokus og partnerskabstilgang vil stå sig godt,” siger Kasim Kutay, CEO i Novo Holdings .

Novo Holdings har ansat Amit Kakar som Head of Asien til at stå i spidsen for investeringer og partnerskaber i hele regionen og med primært fokus på Kina, Japan, Singapore og Sydøstasien. Han får base i Singapore.

Amit Kakar var indtil for nylig chef for forretningsudvikling og M&A hos Everlife Asia, en buy-and-build platform, der leverer løsninger til sundheds- og forskningsindustrien i Sydøstasien og Indien. Før dette har han haft ledelsesstillinger på tværs af life science-investorer og -selskaber i Kina, Indien og USA.

Se mere i vedhæftede pressemeddelelse (på engelsk).

Anders Rosendahl, pressemedarbejder, tlf.: 4048 3766, aro@novo.dk

Amit Kakar, ny Head of Asia hos Novo Holdings

Novo Holdings er anerkendt som en internationalt førende life science-investorer med fokus på langsigtet værdiskabelse. Ud over at være hovedaktionær i Novo Gruppens selskaber formidler Novo Holdings seed- og venturekapital til udviklingsselskaber og erhverver betydende ejerandele i vækstvirksomheder og veletablerede virksomheder inden for life science. Novo Holdings forvalter også en bred portefølje af finansielle aktiver. Læs mere på www.novoholdings.dk.

Novo Holdings udnævner Christoffer Søderberg til Head of Principal Investments1.9.2020 13:00:00 CESTPressemeddelelse

Novo Holdings fik samlede indtægter og investeringsafkast på 26 mia. kr. baseret på gode resultater hos selskaberne i Novo Gruppen samt investeringsporteføljen19.3.2020 06:55:00 CETPressemeddelelse