Norlys ansætter sales director til fiberforretning

Med erfaring fra blandt andet Siemens Gamesa Renewable Energy, Salling Group og LEGO får Ole Andersen ansvar for salget til serviceudbydere og partnere i Norlys Fibernet.

Ole Andersen tiltrådte den 1. januar som ny sales director i Norlys’ fiberforretning. Fra hovedkontoret i Silkeborg får han ansvar for Norlys Fibernets salgsaktiviteter over for 13 serviceudbydere af internet og tv samt flere partnerskaber i en nyetableret salgsafdeling.

Siden Norlys åbnede fibernettet op i 2020, er der kommet mange udbydere af internet og tv til privat- og erhvervsmarkedet på nettet. Samtidig leverer Norlys Fibernet flere forskellige operatør- og serviceydelser til fem fibernetejere, blandt andet RAH Fiberbredbånd, ThyMors Energi og Nord Energi. Endelig har Norlys en række aftaler med bygherrer og boligforeninger om etablering af fiber til nybyg og etableret boligbyggeri. Det er denne store pallette af kunder og partnere, Ole Andersen får ansvaret for.

- I vores rejse mod at blive en mere landsdækkende spiller på fibermarkedet er erhvervsmarkedet, bygherrer og boligforeninger helt afgørende. Jeg glæder mig til at få Ole Andersen på holdet for at løfte relationerne til vores kunder og partnere endnu mere, siger Torben Poulsen, der er direktør i Norlys’ fiberforretning.

Ole Andersen kommer fra en stilling som Global Account Manager hos Siemens Gamesa, hvor han netop har haft erfaring med store og afgørende kunder.

- Jeg ser Norlys som en virksomhed med store ambitioner og visioner på alle de forretningsområder, de kaster sig over – det gør Norlys til en utrolig spændende virksomhed. Derudover glæder jeg mig til at blive en del af et stærkt team, hvor vi sammen arbejder på at forblive Danmarks største og mest professionelle leverandør af fibernet, siger han.

Blå bog Ole Andersen

• Global Account Manager, Service, Siemens Gamesa Renewable Energy
  • Business Development Director, Kentaur A/S
  • Chief Commercial Officer, Trade Point A/S
  • Senior Director - Commercial Support, Salling Group A/S
  • Customer Development Director, LEGO Canada Inc.
  • Senior Director – Forecast & Market Development, LEGO A/S
  • HD Marketing fra Handelshøjskolen i Århus
  • HA Erhvervsøkonomi fra Handelshøjskolen i Århus
  • Bor i Vejle

Om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 800.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.

Om fiber fra Norlys
Norlys ejer Danmarks største fibernet med over 800.000 adresser. Med et åbent fibernet får man mulighed for selv at vælge internetprodukter og tv-indhold blandt de mange serviceudbydere, der indgår i Norlys’ fibersamarbejde. Det kan man læse mere om på norlys.dk/fritvalg.