Nordjyde ny nummer to i Danmarks største lederorganisation

Den 45-årige aalborgenser Pernille Simonsen er valgt som ny næstforperson for mere end 130.000 medlemmer af Ledernes Hovedorganisation. Hun har hidtil været formand for lokalafdelingen i Himmerland og arbejder til daglig som chef i Aalborg Kommune.

I lørdags blev aalborgenseren Pernille Simonsen valgt som ny næstforperson i Lederne og Ledernes Hovedorganisation. Dermed er hun fremover nummer to i en af landets største faglige organisationer med i alt mere end 130.000 medlemmer, hvoraf de fleste er ledere.

Pernille Simonsen har siden marts 2019 været formand for Ledernes lokalafdeling i Himmerland og medlem af hovedbestyrelsen for organisationen på landsplan. Og her har hun altså gjort sig så positivt bemærket, at hun i lørdags vandt et kampvalg mod Kim Kampp, formand for Lederne Hovedstaden, om at afløse den afgående på posten som næstforperson.

Til daglig bor 45-årige Pernille Simonsen i Nørresundby og arbejder i Aalborg Kommune, hvor hun i dag er chef for Politik & Kvalitet og tidligere har været sekratariatschef for skoleforvaltningen. Hun har en MBA i strategi fra Business Institute og en HD i organisation, ledelse og strategi fra Aalborg Universitet.

Ledere skal rustes til bæredygtig indsats

Pernille Simonsens hovedfokus som næstperson i Lederne vil være at skabe mest mulig værdi for medlemmerne, og så vil hun arbejde for, at organisationen kan ruste lederne bedst muligt til at bedrive ledelse i en ny tid.

- Lederne spiller en helt afgørende rolle for, at vi som samfund lykkes med den bæredygtige omstilling. Staten og myndighederne kan udstikke nok så mange love og regler, men det er lederne på de enkelte arbejdspladser, som skal gå forrest med ledelse, der peger i en bæredygtig retning. De skal ikke bare medvirke til, at de enkelte virksomheder og organisationer klarer sig godt, men at de gør det på en måde, som også gavner samfundet som helhed, siger Pernille Simonsen.

Hun fortæller, at Lederne som organisation arbejder på en konkret model for bæredygtig ledelse, som de enkelte ledere kan hente inspiration og gode råd fra. Modellen forventes at blive tilgængelig for medlemmerne omkring årsskiftet.

Fakta:

Pernille Simonsen er ny næstforperson i både Lederne og Ledernes Hovedorganisation

Ledernes Hovedorganisation har i alt over 130.000 medlemmer og består af Lederne, PRO, Virksom og Ledernes A-kasse

Lederne er den største af organisationerne med over 110.000 medlemmer, som er ledere og særligt betroede medarbejdere

Pernille Simonsen, næstforperson
bpsi@lederne.dk