Niels Eldrup Meidahl tiltræder som ny CFO for Nuuday

Niels Eldrup Meidahl bliver ny CFO i Nuuday fra den 1. december. Niels kommer fra Fitness World Group, hvor han har været siden 2017.

Niels Eldrup Meidahl tiltræder som ny CFO for Nuuday

Efter 16 år i TDC Group fratræder Christina Bisgaard Laursen stillingen som CFO for Nuuday for at søge nye udfordringer udenfor Nuuday og TDC Group.

”Jeg vil gerne takke Christina for et godt samarbejde og for hendes indsats i Nuuday igennem mange år, senest som CFO, hvor Christina har ydet en stor indsats i etableringen og udviklingen af en selvstændig finansfunktion i Nuuday, hvor hendes dybe indsigt i TDC’s processer og systemer har været afgørende for en vellykket separation. Jeg ønsker Christina alt det bedste i hendes fremtidige karriere,” siger Michael Moyell Juul, CEO i Nuuday.

Som ny CFO for Nuuday tiltræder Niels Eldrup Meidahl den 1. december. Niels kommer fra Fitness World Group, hvor han har været siden 2017. Først som CFO, hvor han stod i spidsen for en markant forøgelse af salg og indtjening, samt forestod salget af Fitness World til PureGym 2020, hvor han blev udnævnt som CEO for Fitness World Group med ansvar for internationale anliggender.

”Vi står i Nuuday overfor en vigtig opgave med at styrke vores forretning, så vi, som led i transformationen af TDC Group, er klar til at kunne operere finansielt og organisatorisk uafhængigt indenfor de kommende år. Vi har fået stabiliseret vores forretning, men der ligger fortsat et arbejde foran os med at udvikle vores organisation og forretningsmodel, så vi kan opretholde vores markedsledende position i et stadig mere konkurrencepræget marked. Niels kommer til Nuuday med en bred og solid erfaring med at styrke kunde- og indtjeningsbasen samt reducere omkostningsniveauet i både noterede og unoterede virksomheder, der opererer i konkurrenceprægede markeder,” siger Michael Moyell Juul.

Niels Eldrup Meidahl er uddannet cand.jur. og cand.merc.aud. og startede karrieren hos konsulentvirksomheden Arthur Andersen. I 2006 gik han CFO-vejen. En rolle han siden har varetaget i en bred vifte af internationale virksomheder på forskellige markeder, blandt andet som CFO i Saint-Gobain Distribution Denmark og H + H International A/S.

”Jeg glæder mig til at blive en del af Nuuday, der er markedsledende indenfor alle deres hovedsegmenter og går forrest, når det gælder lancering af nye innovative løsninger og services. Jeg ser frem til at bidrage til det store arbejde, der allerede er igangsat og sammen med organisationen sikre, at vi kan imødekomme de forandringer markedsudviklingen bringer og opretholde Nuuday’s markedsledende position,” siger Niels Eldrup Meidahl.

Niels Eldrup Meidahl tiltræder som ny CFO for Nuuday

Nuuday leverer innovative digitale services inden for telefoni, bredbånd og tv til private og virksomheder samt bl.a. cloud-baserede samarbejds- og kommunikationsløsninger til erhvervsmarkedet. Nuuday består af en række brands, som udfylder forskellige behov hos privat- og erhvervskunder. YouSee, Telmore, Hiper og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign, Relatel og Secu. Nuuday beskæftiger omkring 4.500 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.