DCW

NEUTHOX er nu den første vandbaserede hånddesinfektion godkendt til salg i Danmark

I maj 2020 blev NEUTHOX® som det første vandbaserede hånddesinfektionsmiddel godkendt af Miljøstyrelsen til salg i Danmark. Det giver nye muligheder til danske virksomheder og private for at bruge hånddesinfektion, der ikke udtørrer huden ved regelmæssig brug.
C: Peter Bjerke
Medarbejder i Universe oplevelsespark i Nordborg hjælper de unge gæster med at desinficere hænder med Neuthox. C: Peter Bjerke

D. 15. maj 2020 godkendte Miljøstyrelsen i det danske Miljø- og Fødevareministerium biocidet NEUTHOX® til brug og salg som hånddesinfektion på det danske marked:

”Miljøstyrelsens godkendelse betyder, at der nu er et alternativ for danskerne til de spritbaserede hånddesinfektionsmidler. Vi forventer især, at det bliver populært til børn i skoler og institutioner samt på hospitaler, restauranter og kontorer, hvor medarbejderne desinficerer hyppigt med risiko for udtørring af hænderne,” siger Hagbard Clausen, administrerende direktør for Danish Clean Water.

NEUTHOX®, der indtil nu kun har været i markedet som overfladedesinfektion til brug på fx hospitaler og plejehjem, er en væske, der indeholder samme aktive stof, vores krop producerer ved infektioner med bakterier og virus.

Kroppens mest effektive forsvar er at producere en mild form for hypoklorsyre, der også er det aktive stof i NEUTHOX®. Hypoklorsyre er yderst effektivt til at bryde cellevæggen på bakterier og vira, der herefter elimineres uden mulighed for at danne resistens. Midlet har en svag klorlugt, som bedst kan sammenlignes med den, man oplever efter en tur i svømmehallen.
Hånddesinfektion der ikke udtørrer hænderne

NEUTHOX® er et helt unikt hånddesinfektionsprodukt og det første vandbaserede middel godkendt som hånddesinfektion i Danmark. Det virker og fordamper langsommere end alkoholsbaserede gels, men er til gengæld en dokumenteret bakterie- og viradræber, der ikke udtørrer hænderne på samme måde som de hånddesinfektionsmidler, du ellers kender.

Dokumentationen er gjort mulig ved, at ECA-konsortiet har kunnet fremvise effektstudier, der har givet den nødvendige evidens for, at midlet nu i forskellige varianter er godkendt til både hånddesinfektion og overfladedesinfektion for både private, i det offentlige og til virksomheder.

Hvis du har problemer med udtørret hud og desinficerer dine hænder mange gange dagligt, vil NEUTHOX® ikke udtørre dem på samme måde. Det gør midlet særligt fordelagtigt til brug i institutioner, på hospitaler, kontorer og lignende.

Danish Clean Water A/S
CEO Hagbard Clausen
Nørrekobbel 11
DK - 6400 Sønderborg
Mail: hc@danishcleanwater.dk
Tel.: +45 70290900

Billeder

Information om DCW

Vores mål hos Danish Clean Water A/S er at bidrage til samfundets sundhed og sikkerhed uden at påvirke miljøet negativt. Derfor anbefaler vi netop teknologien ECA (electrochemical activation), som med strøm producerer desinfektionsvæsken NEUTHOX®, som indeholder aktivstoffet hypoklorsyre, HOCl. Dette stof forekommer naturligt i menneskekroppen og indgår i vores eget immunforsvar.