DCW

Coronavirus: Kinesisk bryggeri brugte dansk teknologi i kampen mod coronavirus

Ved hjælp af en danskproduceret desinfektionsgenerator fra Danish Clean Water arbejdede bryggerimedarbejdere fra Tsingtao – i byen Baoji – på højtryk for at producere desinfektionsmidlet Neuthox® til lokalsamfundets kamp mod coronavirus i januar og februar.

Inden for de første 14 dage af januar blev over 5,5 ton ekstra desinfektionsmiddel produceret til byens epidemiforebyggende indsats.

Desinfektionsgeneratoren, T25, sætter strøm til mættet saltvand for at producere store mængder hypoklorsyre-desinfektionsmiddel, der med dokumenteret effekt kan anvendes til at desinficere større overflader.

Desinfektionsmidlet blev brugt på offentlige pladser, fællesområder og de lokale hospitaler i Baoji for at inddæmme smitten af coronavirus.

Baoji, der ligger i provinsen Shaanxi i det nordlige Kina, var ifm. udbruddet af coronavirus løbet tør for desinfektionsmiddel til at forebygge spredningen af virussen. Derfor besluttede den lokale ledelse af Tsingtao-bryggeriet at indkalde medarbejderne til at producere store mængder af desinfektionsmidlet Neuthox® til byens lokale beredskab.

Gan Qiangjun, bryggeridirektør i Tsingtao Beer Baoji Co, udtaler:

As of now: 5.5 tons of disinfectant have been supplied. Although we are a bit tired these days, compared to frontline medical staff, we have done little. As a large enterprise, we have the responsibility and obligation to help the people of the whole city and district win the battle against epidemic prevention and control.

It is understood that a part of the disinfection solution is uniformly deployed by the district disease control center and distributed to all hospitals and clinics in the district. Another part was donated to some enterprises, villages and communities in the city and district to carry out large-scale "anti-epidemic" disinfection work.

Tsingtao-bryggeriet i Baoji købte modellen af Danish Clean Water til brug på bryggeriet.

Charlotte Koch
ckv@danishcleanwater.dk

Information om DCW

Vores mål hos Danish Clean Water A/S er at bidrage til samfundets sundhed og sikkerhed uden at påvirke miljøet negativt. Derfor anbefaler vi netop teknologien ECA (electrochemical activation), som med strøm producerer desinfektionsvæsken NEUTHOX®, som indeholder aktivstoffet hypoklorsyre, HOCl. Dette stof forekommer naturligt i menneskekroppen og indgår i vores eget immunforsvar.