Nemlig.com indgår ny lokalaftale med 3F

Nemlig.com indgik fredag en ny lokalaftale med fagforbundet 3F. Lokalaftalen regulerer en række lokale forhold i den overenskomst, der i forvejen er tegnet mellem nemlig.com og 3F, og som omfatter alle cirka 1400 medarbejdere i nemlig.coms varehus i Brøndby.

Den nye lokalaftale betyder blandt andet, at maksimalt 30 procent af medarbejderne kan være på deltid - samt at deltidsansatte, der har haft arbejdsuger på mere end 37 timer i en periode på mere end 2 måneder skal tilbydes fuldtidsansættelser.

Adm. direktør i nemlig.com Stefan Plenge er glad for, at der nu er indgået en ny lokalaftale med 3F.

"Vi er rigtig glade for den nye lokalaftale omkring deltidsmedarbejdere, som vi nu har indgået med vores lokale 3F afdeling. Det tog kun 4 uger at blive enige om den nye aftale, og vi vil ligesom med den gamle lokalaftale holde os til det, vi har aftalt.”

”I forbindelse med corona-pandemien i 2020 har vi alle arbejdet helt ekstraordinært meget for at servicere de tusindvis af ekstra kunder, som har ønsket at handle deres dagligvarer online. Det har betydet, at mange af vores deltidsmedarbejdere i denne periode har arbejde rigtig mange timer, hvilket de naturligvis har fået fuld betaling for jævnfør 3F-overenskomsten. Vi har i flere måneder været tilbage på et normalt arbejdsniveau for både vores fuld- og deltidsmedarbejdere, og vi ser nu frem til at implementere den nye lokalaftale over det næste stykke tid," siger Stefan Plenge.

Nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.

Med over 11.500 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.

På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris. Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer med discountsupermarkedernes priser. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.

Nemlig.com investerer markant i at forbedre forholdene på transportområdet3.6.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

nemlig.com indførte pr. 1. juni en forbedret afregningsmodel overfor transportvirksomhederne, der bringer onlinesupermarkedets varer ud til kunderne. Den forbedrede afregningsmodel øger indtjeningen i transportvirksomhederne og gør det muligt for nemlig.com at stille krav om en minimumsaflønning for transportvirksomhedernes medarbejdere på mellem 25.000 kr. og 30.000 kr. om måneden plus feriepenge for en 37 timers arbejdsuge. Med dette aflønningsniveau sikres nu en bedre aflønning til chaufførerne end 3F Budoverenskomsten foreskriver. Samtidig hæver nemlig.com mindsteprisen for levering til 19 kr. for deres kunder.