Nemlig.com indgår ny lokalaftale med 3F

Nemlig.com indgik fredag en ny lokalaftale med fagforbundet 3F. Lokalaftalen regulerer en række lokale forhold i den overenskomst, der i forvejen er tegnet mellem nemlig.com og 3F, og som omfatter alle cirka 1400 medarbejdere i nemlig.coms varehus i Brøndby.

Den nye lokalaftale betyder blandt andet, at maksimalt 30 procent af medarbejderne kan være på deltid - samt at deltidsansatte, der har haft arbejdsuger på mere end 37 timer i en periode på mere end 2 måneder skal tilbydes fuldtidsansættelser.

Adm. direktør i nemlig.com Stefan Plenge er glad for, at der nu er indgået en ny lokalaftale med 3F.

"Vi er rigtig glade for den nye lokalaftale omkring deltidsmedarbejdere, som vi nu har indgået med vores lokale 3F afdeling. Det tog kun 4 uger at blive enige om den nye aftale, og vi vil ligesom med den gamle lokalaftale holde os til det, vi har aftalt.”

”I forbindelse med corona-pandemien i 2020 har vi alle arbejdet helt ekstraordinært meget for at servicere de tusindvis af ekstra kunder, som har ønsket at handle deres dagligvarer online. Det har betydet, at mange af vores deltidsmedarbejdere i denne periode har arbejde rigtig mange timer, hvilket de naturligvis har fået fuld betaling for jævnfør 3F-overenskomsten. Vi har i flere måneder været tilbage på et normalt arbejdsniveau for både vores fuld- og deltidsmedarbejdere, og vi ser nu frem til at implementere den nye lokalaftale over det næste stykke tid," siger Stefan Plenge.