Nef og Spirii indgår samarbejde om offentligt ladenetværk på Nordøstfyn

Energikoncernen nef vil investere i offentlig opladning og har valgt at samarbejde med Spirii, der skal levere de ladestandere, der fra årsskiftet vil dukke op i det nordøstfynske landskab.

Om samarbejdet siger nef's direktør Marianne Eriksen: "Det er vigtigt for os som virksomhed at være en del af den grønne omstilling og gøre el-opladning tilgængelig flere steder, end det er nu. Med Spirii har vi fundet en dygtig og professionel samarbejdspartner, hvor vi kan etablere ladestandere, som kommer områdets borgere og gæster til gavn.

Fremover bliver det altså muligt at få ladet sin elbil op, når man er på ferie eller på farten i det nordøstfynske. Løsningen er en åben ladeinfrastruktur, hvor alle elbilsejere kan lade bilen op – uden krav om abonnement og til en fair, lav pris.

”Det glæder os, at nef er trådt ind på markedet for opladning til elbiler og har valgt Spirii, som deres samarbejdspartner. Vi står overfor en kæmpe kollektiv opgave i at sikre et fintmasket og åbent ladenetværk, der kan servicere alle elbilister med enkel og tilgængelig opladning. Jo flere vi er om at løfte opgaven, jo hurtigere når vi i mål”, siger Torben Fog, Co-founder og driftsdirektør i Spirii.

Adgang til opladning og betaling på nefs offentlige ladestandere sker via Spiriis app – Spirii Go eller med en Spirii ladebrik. Elbilister kan nemt downloade og registrere sig i appen, som også giver adgang til et europæisk roamingnetværk.

"Vi synes, det er vigtigt for udviklingen på Nordøstfyn, at vi kan tilbyde opladning til elbiler. Vi ser flere og flere elbiler på vejene, og ved at etablere ladestandere, som områdets borgere og gæster kan benytte, kan vi forhåbentlig byde endnu flere elbiler velkomne - hvad enten det er fastboere eller feriegæster", udtaler Marianne Eriksen.

nef og Spirii opsætter de første fire 22 kW ladestandere i Langeskov - helt præcist på  parkeringspladsen ved Langeskov Centret og Langeskov Station.

• Fire 22 kW ladestandere i Langeskov - helt præcist på parkeringspladsen ved Langeskov Centret og Langeskov Station.
  • Adgang til opladning og betaling via Spirii Go eller Spirii ladebrik – www.spirii.dk/spiriigo
  • Det koster 3 kr. per kWh at lade op
  • Planen er at udrulle flere offentlige ladestandere i løbet af 2021

Spirii er en helt ny virksomhed men folkene bag har i mange år arbejdet indgående med elbiler, opladning samt udviklingen af fremtidens transport- og energisystemer. Spirii udvikler og tilbyder intelligent og fremtidsssikret opladning til kunder med elbil. Spirii tilstræber innovative ladeprodukter af højeste kvalitet og udvikler ladeløsninger, der gør det nemmere for virksomheder, kommuner og boligforeninger at tilbyde opladning til kunder, medarbejdere, flådebiler og beboere, der kører elbil. Spirii arbejder ud fra princippet om, at kunder – og deres kunder, altid skal have adgang til enkel og intelligent opladning, der er fremtidssikret og altid opfylder brugernes behov og markedets forskellige krav.

Spirii udfordrer markedet for opladning til elbiler11.11.2019 07:36:00 CETPressemeddelelse

Startup er klar med innovative og intelligente løsninger til opladning af elbiler og tager dermed kampen op med det etablerede eMobility-marked. Spirii går målrettet efter at dække uopfyldt behov hos bl.a. virksomheder og kommuner, der vil oplade kunders, medarbejderes, borgeres og egne flådebiler enkelt, intelligent og omkostningseffektivt. Selskabets innovative software er fremtidssikret og løser kommende kapacitetsudfordringer. Målsætningen er en ledende markedsposition inden for få år.