Nef og Spirii indgår samarbejde om offentligt ladenetværk på Nordøstfyn

Energikoncernen nef vil investere i offentlig opladning og har valgt at samarbejde med Spirii, der skal levere de ladestandere, der fra årsskiftet vil dukke op i det nordøstfynske landskab.

Om samarbejdet siger nef's direktør Marianne Eriksen: "Det er vigtigt for os som virksomhed at være en del af den grønne omstilling og gøre el-opladning tilgængelig flere steder, end det er nu. Med Spirii har vi fundet en dygtig og professionel samarbejdspartner, hvor vi kan etablere ladestandere, som kommer områdets borgere og gæster til gavn.

Fremover bliver det altså muligt at få ladet sin elbil op, når man er på ferie eller på farten i det nordøstfynske. Løsningen er en åben ladeinfrastruktur, hvor alle elbilsejere kan lade bilen op – uden krav om abonnement og til en fair, lav pris.

”Det glæder os, at nef er trådt ind på markedet for opladning til elbiler og har valgt Spirii, som deres samarbejdspartner. Vi står overfor en kæmpe kollektiv opgave i at sikre et fintmasket og åbent ladenetværk, der kan servicere alle elbilister med enkel og tilgængelig opladning. Jo flere vi er om at løfte opgaven, jo hurtigere når vi i mål”, siger Torben Fog, Co-founder og driftsdirektør i Spirii.

Adgang til opladning og betaling på nefs offentlige ladestandere sker via Spiriis app – Spirii Go eller med en Spirii ladebrik. Elbilister kan nemt downloade og registrere sig i appen, som også giver adgang til et europæisk roamingnetværk.

"Vi synes, det er vigtigt for udviklingen på Nordøstfyn, at vi kan tilbyde opladning til elbiler. Vi ser flere og flere elbiler på vejene, og ved at etablere ladestandere, som områdets borgere og gæster kan benytte, kan vi forhåbentlig byde endnu flere elbiler velkomne - hvad enten det er fastboere eller feriegæster", udtaler Marianne Eriksen.

nef og Spirii opsætter de første fire 22 kW ladestandere i Langeskov - helt præcist på  parkeringspladsen ved Langeskov Centret og Langeskov Station.

• Fire 22 kW ladestandere i Langeskov - helt præcist på parkeringspladsen ved Langeskov Centret og Langeskov Station.
  • Adgang til opladning og betaling via Spirii Go eller Spirii ladebrik – www.spirii.dk/spiriigo
  • Det koster 3 kr. per kWh at lade op
  • Planen er at udrulle flere offentlige ladestandere i løbet af 2021

Spirii acquired by Edenred, strengthening industry leadership.27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, a leading provider of electric vehicle (EV) charging platform solutions, today announces its majority acquisition by Edenred – one of the world's largest providers of B2B mobility and digital payment solutions. The acquisition is set to fast-track electrification and decarbonization in the transportation sector across Europe, the US, and Latin America. At the same time, this new partnership will help strengthen Spirii’s industry leadership as it enters an exciting new phase of global expansion.

Spirii opkøbt af Edenred: Styrker global markedsposition27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Den danske softwarevirksomhed og ladeoperatør Spirii offentliggør i dag, at Edenred, en af verdens største betalings- og mobilitetsplatforme, overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Opkøbet forventes at styrke Spiriis markedsposition i Europa, USA og Latinamerika. Handlen med Edenred er en afgørende milepæl i Spiriis vækstrejse og markerer en vigtig ny fase af virksomhedens globale ekspansion.

Übernahme von Spirii durch Edenred: Stärkung der Branchenführerschaft27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, ein globaler Anbieter von Ladeplattformen für Elektrofahrzeuge (EV), gibt heute die mehrheitliche Übernahme durch Edenred bekannt. Edenred ist eine führende digitale Plattform für Dienstleistungen und Zahlungen und ein weltweit führender Anbieter von B2B-Mobilitätslösungen. Die Übernahme soll die Branchenführerschaft von Spirii stärken und die Elektrifizierung und Dekarbonisierung des Transportsektors in Europa, den USA und Lateinamerika voranbringen. Mit dieser Partnerschaft tritt Spirii in eine spannende neue Phase der globalen Expansion ein und setzt damit einen wichtigen Meilenstein auf ihrer Reise.