Nedlukning betyder mere tid til hjemlige projekter

Året 2021 begynder, som 2020 har været i påsken. Det er usikkert hvor længe landet er lukket ned. Alle håber, at den nye vaccine mod COVID-19 kommer til at hjælpe, så landet ikke forbliver lukket ned i længere tid. Det kan man dog ikke vide sig sikker på, og der kan gå noget tid, før usikkerheden er væk. Ventetiden behøves dog ikke blive brugt til ingenting. Man kan med fordel udnytte den tid, man har fået frigivet i nedlukningen.

Nedlukning betyder mere tid til hjemlige projekter

Der er pga. nedlukningen og den begrænsede sociale kontakt mere tid til at ordne noget af det, man ikke har fået gjort i hjemmet. De fleste har nogle projekter, som de normalt aldrig får tid til, fordi hverdagen er hektisk. En nedlukning af landet betyder, at man må tænke alternativt. Noget af det, man kan bruge den frigivne tid på, er at lave nogle hjemlige projekter. Det kan f.eks. være, at det gamle træbord skal slibes?

Slib de gamle trægulve

For at komme godt i gang med at slibe det gamle træbord, skal man finde en båndpudser eller en båndsliber, som kan klare opgaven for dig nemt og bekvemt. Der er mange forskellige båndpudsere at vælge imellem, så det kan være noget af en jungle at finde den rette båndpudser. Heldigvis er det gjort nemt, ved hjælp af en hjemmeside, som sammenligner priser på tværs af forskellige forhandlere. På den måde sparer man tid og energi ved for det første ikke at skulle lede forskellige steder, og ved ikke at skulle ind i forskellige byggemarkeder, såfremt de var genåbnet.

Andre gode projekter til den frigivne tid

Når spisebordet er slebet flot med din båndsliber, kan man med fordel kaste sig over andre spændende projekter i hjemmet. Tiden er godt givet ud, og det kan snart blive lysere tider, hvor man igen har travlt med at skulle til diverse familiefester på tværs af landet. Indtil det igen åbner, kan der findes mange små projekter i hjemmet, man kan kaste sig over.

Man kan med fordel lave en liste over små overskuelige opgaver, man kan lave, mens man venter i spænding på at landet lukker op igen. Det kan f.eks. være, at alle fodlister skal males, så de kommer til at se flotte ud igen? Det kan også være at badeværelset med fordel kan få noget nyt vinyl, microcement, badeværelsesmøbel eller andet, som kan få badeværelset til at se nyt og flot ud?

Der er mange projekter, man kan gå i gang med, og fordi tiden er som den er, så kan man nå at gøre meget af det selv. Det er en tid, man måske normalt ikke ville have haft, og derfor også en god mulighed for at kaste sig ud i større projekter selv.

Man kan lære meget via internettet

Internettet er klart ens ven, hvis man skal begive sig ud i gør det selv byggeprojekter i hjemmet. Der findes snart ikke den opgave, som ikke er gjort før. Søg inspiration via internettet, hvor der kan findes mange videoer til inspiration.

Corona har givet mere tid til havearbejde24.1.2021 07:30:00 CETPressemeddelelse

Den nye coronavirus har budt på mange forandringer i ikke blot Danmark, men hele verden. Året 2020 har været fyldt med overraskelser, store forandringer og en ny virkelighed, man har skullet vænne sig til. Men på trods af de mange negative ting, som Covid-19 har bragt med sig, har virussen også været en mulighed for fordybelse og tid til at gentænke nogle ting i sit liv. Samtidig har corona givet mange mennesker tid til at genoptage gamle hobbyer eller opdage nye. Flere mennesker end nogensinde før har fundet trøst i naturen, og på den måde er det også blevet enormt populært at udføre havearbejde.

Danske boligejere ser frem mod et godt 202122.1.2021 12:00:00 CETPressemeddelelse

2020 har været et ganske specielt år i hele landet, og det har budt på nogle særlige udfordringer og muligheder for danske boligejere. Når boligen skal vedligeholdes eller forbedres, er det væsentligt at have de rigtige planer for arbejdsprojekterne, såvel som det rigtige værktøj, og danskerne er blevet bedre til at sørge for begge dele. Der har været mere tid til gør-det-selv-projekterne, og det betyder at almindelig vedligeholdelse også har fået lidt mere opmærksomhed fra boligejerne i det forgangne år. Den tendens tyder alt på også vil fortsætte i det nye år.

Nyt år, nyt badeværelse - sådan kommer du i gang med at renovere22.1.2021 09:29:42 CETPressemeddelelse

Pandemien satte gang i alverdens gør-det-selv projekter i 2020. Under nedlukningen i foråret, var alle byggemarkeder undernærmest konstant belejring fra diverse påhitsomme folk. Herudover blev der investeret i mange smarte ting til hjemmet som dæktryksmålere, møbler og meget andet. Pludselig havde alle den tid de havde manglet, til at få skruet lidt på amatruet på badeværelset. Når man først kommer i gang, er der masser af ting i et hus, som man kan gå og nusse om. Det ene afføder det andet, og snart er man fuldt beskæftiget. Her bliver badeværelset ofte overset, selvom det er et af de mest besøgte rum i et hus. Dit badeværelse er noget du bruger hver dag. Hvorfor ikke gøre noget ekstra ud af det. Det behagelige badeværelse Det første det er værd at lægge mærke til ved badeværelset er, om malingen på væggene skaller, krakelerer eller på anden måde buler ud. Gør den det er det muligvis fordi malingen er gammel, men allerhøjest sandsynligt fordi der ikke er brug vådrumsmaling, på et tids

Vær super handywoman anno 202121.1.2021 20:00:00 CETPressemeddelelse

Snemand, julemand, formand og handyman. Rent kulturhistorisk har vi en mandsdomineret verden stadigvæk, hvad sproget angår. I sproget er der nemlig stadigvæk nogle ting, som vi automatisk forbinder med en mand. Heraf de først nævnte ord, og her er ordet ”handyman” et af dem. MEN: Vi befinder os i en moderne ligestillingstid, hvor ordene og kønsrollerne bliver taget grundigt op til revision. For at ændre på magtforholdet mellem kønsrollerne er det sideløbende vigtigt at ændre på vores sprog, hvori disse forhold ligger historisk indlejrede. Det er blandt andet tid til at supplere ordet handyman med handywoman.