Navnenyt: To nye bestyrelsesmedlemmer i Radius og Cerius

Elnetselskaberne Radius og Cerius, der transporterer strøm til det meste af Sjælland, henter to nye, eksterne bestyrelsesmedlemmer.

Ind i bestyrelserne træder Hanne Christensen og Søren Eriksen.

Søren Eriksen er til daglig CEO i Viegand Maagøe og har tidligere blandt andet været direktør i DSB og CFO i TDC. Han skal i særlig grad bidrage med sin viden og erfaring inden for drift og udvikling af kritisk infrastruktur.

Hanne Christensen er CEO i Force Technology og har tidligere haft flere stillinger i Rambøll, senest som direktør. Hun skal især bidrage med sin faglige indsigt i energifaglige og energipolitiske forhold.

Radius og Cerius driver tilsammen 43.000 kilometer elnet på Sjælland og sikrer transporten af cirka 40 procent af det samlede danske strømforbrug.

Kontaktoplysninger for pressen:

Pressevagten 21 70 31 01

Søren Eriksen, nyt bestyrelsesmedlem i Cerius og Radius
Hanne Christensen, nyt bestyrelsesmedlem i Cerius og Radius

Information om Cerius A/S

Cerius A/S

Følg pressemeddelelser fra Cerius A/S

Flere pressemeddelelser fra Cerius A/S

Netselskabet Cerius reducerer sine tariffer og indfører tidsdifferentiering29.11.2019 12:53:22 CET | Pressemeddelelse

Med virkning fra 1. januar reducerer Cerius sine tariffer for den almindelige forbruger og for virksomheder. Tariffen for den almindelige forbruger falder fra 25,61 øre/kWh til 23,84 øre/kWh inklusiv moms. Fra den 1. april indfører Cerius desuden tidsdifferentierede tariffer. Dermed vil betalingen for transport af el variere i løbet af døgnet baseret på belastningen i elnettet. Betalingen vil være højest på tidspunkter, hvor elnettet er mest belastet. For den almindelige forbruger vil tariffen fra 1. april 2020 derfor blive højere i tidsrummet 17.00-20.00 i vinterhalvåret, og lavere hele resten af året. For den almindelige forbruger med et gennemsnitsforbrug vil den samlede betaling ikke stige.