National trafikpris til odenseansk skole

SANDERUMSKOLEN VISER VEJEN: Tirsdag den 26. oktober hædrer GF Forsikrings fond projektet "Flere skal gå og cykle til og fra Sanderumskolen". Det sker i uge 43, som er GF Fondens Synlighedsuge 2021. Pressen er inviteret til overrækkelsen, der sker, mens elever i fjerde klasse gennemgår et cykeltjek.
Flere børn skal cykle til og fra skole - ikke kun i sommerhalvåret. Det mener de på Sanderumskolen, der i uge 43 modtager GF Fondens nationale trafikpris for et lokalt projekt, der sætter fokus på cykling i den mørke tid. (Arkivfoto: GF Fonden/Alex Tran)

På Sanderumskolen i Odense nøjes de ikke med at bakke op om de landsdækkende trafikkampagner. Her går skolen foran med sin helt egen trafikuge, hvor skolens elever bl.a. får tjekket deres cykler, så de er klar til den mørke tid.

Derfor får skolen GF Trafikpris, og med prisen følger 12.500 kroner fra GF Forsikrings fond. I GF glæder man sig over, at skolen sætter særligt fokus på trafiksikkerhed netop nu:

- Sanderumskolen viser vejen ved at sætte fokus på de gode cykelvaner i den mørke tid, hvor trafiksikkerheden er utrolig vigtig. Uge 43 er faktisk GF Fondens Synlighedsuge 2021, hvor vi sætter fokus på at være synlig i trafikken over hele landet, fortæller Mattias Andersen, der er formand for GF Fyn.

Skoleleder Claus Fagerlund glæder sig til at modtage prisen: - På Sanderumskolen har vi en aktiv trafikpolitik, for der er rigtig mange gode grunde til at arbejde for, at flere cykler til og fra skole. Det skal selvfølgelig ske på en sikker og tryg måde, og derfor er vi utroligt glade for at modtage GF Trafikpris. Den støtte, der følger med, gør en række ekstra aktiviteter mulige for os, siger han.

Prisoverrækkelsen er den 26. oktober på Sanderumskolen, Væddeløbsvej 4, 5250 Odense SV. Pressen er inviteret fra kl. 12.00, hvor Mattias Andersen fra GF Fyn overrækker prisen.

Der vil være mulighed for at fotografere og interviewe både voksne og børn på dagen.

GF Fonden, kommunikationskonsulent Rasmus Gade, 25572020, presse@gftrafiksikker.dk