National trafikpris til fynsk synlighedskampagne

ASSENS KOMMUNE I FRONT: Brylle Skole danner torsdag den 31. oktober rammen om en national prisoverrækkelse. Overrækkelsen er kulminationen på en stor synlighedskampagne i den vidtstrakte vestfynske kommune.

I Assens kommune nøjes de ikke med at bakke op om de landsdækkende trafikkampagner. Her går kommunen foran med sin helt egen forebyggende "Se mig"-kampagne. For der er i den grad brug for at være synlig, når man som skoleelev begiver sig rundt på kommunes mange veje.

Gennem kampagnen ønsker kommunen at sætte fokus på sundheden og friheden i at cykle - og samtidig at minde bilisterne om at være særligt opmærksomme på de bløde trafikanter i den mørke tid.

Med GF Trafikpris følger 47.500 kroner fra GF Forsikrings fond. Og i GF Fonden håber man, at eksemplet fra Assens kommune vil kunne inspirere andre kommuner: - "Se mig"-kampagnen er et rigtig godt eksempel på en kommune, der gør en ekstra indsats for at sætte fokus på trafiksikkerheden for de yngste og bløde trafikanter, siger Claus Hanfgarn fra GF Fyn.

Prisoverrækkelsen er den 31. oktober på Brylle Skole, Tobovej 43, 5690 Tommerup

Prisoverrækkelsen sker i forbindelse med en trafikdag med aktiviteter for 1.-6. klasse på Brylle Skole, hvor projektets tovholdere, Mette Maria Sørensen og Lisbeth Fuglsø, er med.

Pressen er inviteret fra kl. 14.20:
- Claus Hanfgarn fra GF Fyn overrækker GF Trafikpris til Assens kommune til projektet og borgmester Søren Steen Andersen.
- Fællessang "Jeg er så glad for min cykel".
- 3 små stafet-konkurrencer - elevhold, lærerhold, forældrehold og V.I.P.-hold.
- Kaffe og kage - og fri leg på stafetbanerne.

Der vil være mulighed for at fotografere og interviewede de involverede på dagen. I anledning af halloween er skolegården pyntet med græskar, som bruges i forbindelse med cykeltræningen.

Lisbeth Fuglsø, Trafik og Byg - Team Trafik, Assens kommune, mobil 24 90 46 75,
lifug@assens.dk
Mette Maria Sørensen, ingeniør hos Vej og Trafik, Assens komme, 64 74 65 24 memas@assens.dk
Rasmus Gade, kommmunikationskonsulent, GF Fonden, mobil 25 57 20 20, gade@gfforsikring.dk