Spotify

Must See: Spotify præsenterer dine favorit musikere i nye virtuelle koncerter

Del

Spotify arbejder altid på at finde nye måder at forbinde kunstnere og fans gennem musikoplevelser - om det er ved at præsentere fans for deres yndlingskunstneres nyeste sange på Release Radar playlisten eller ved at fans deler Canvas videoer på de sociale medier. Særligt det seneste år, har Spotify fået øjnene op for vigtigheden af at pleje den forbindelse, der er mellem fans og kunstnere. Så i dag deler de deres seneste satsning: en virtuel koncertoplevelse.

Spotify ved, at fans af artister går op i at støtte og opleve kunstneres musik ved koncerter. Og selvom verden så småt begynder at åbne op, er det ikke alle, der endnu er trygge ved at deltage i større arrangementer. Spotifys koncerter vil give alle mulighed for at støtte deres yndlingskunstnere og få koncertoplevelser i høj kvalitet, som vi alle efterhånden trænger til.

Den næste måned vil der være mulighed for at købe billetter til intime koncerter i samarbejde med produceren Driift. Spotify vil integrere koncerterne i den samlede lytteoplevelse ved at gøre det nemmere at finde optrædener. Spotify vil også hjælpe fans med at tracke arrangementer og kunstnere, som de kan lide.

Det hele starter med fem optagede livestreams:  

  • 27. maj: vil The Black Keys spille fra en af deres favorit juke joints, Blue Front Café i Mississippi.
  • 3. juni: vil Rag'n'Bone Manspille på et af hans yndlingssteder, the Roundhouse i London, hvor fans virtuelt kan være med i den intime koncert. 
  • 10. juni: vil BleachersJack Antonoff tage fans med på en rejse fra Brooklyn, New York, til Asbury Park i New Jersey i en bybus.
  • 17. juni: vil Leon Bridges fans høre sange fra hele hans katalog, når hans spiller på Gold-Diggers Hotel, hvor Leon har skrevet, indspillet og blevet inspireret til hans nye album, Gold-Diggers Sound, der udkommer i Juni.
  • 24. Juni: vil girl in red introducere sine fans til en verden i rød (og en verden af rock) med unikke lys og filtre optaget i Oslo. 

Fans kan glæde sig til 40-75-minutters koncerter, hvor deres favorit artister vil optræde med velkendte og elskede sange - enten nye eller klassikere. Billetter kan købes her

“Jeg glæder mig til at samarbejde med Spotify og skabe en intim koncertoplevelse, der vil indeholde sange fra hele mit katalog, og nogle nye sange fra mit nye album, Gold-Diggers Sound,” siger Leon Bridges. “Jeg har virkelig savnet at se mine fans rundt om i verden det seneste år. Vi arbejder hårdt på at bringe koncertoplevelsen ind i dit hjem, takket være Spotify."

Siden notifikationer om koncerterne er personlige, vil nogle brugere få notifikationer om koncerter, som Spotify tror de ønsker at se. For eksempel vil fans af Black Keys få notifikationer fra 19. maj om koncerten d. 27. maj.

“Vi har altid været et band, der elsker at spille livesteder i alle former og størrelser, “ siger The Black Keys. “Det seneste år har været svært for musikere og fans, så vi ville gerne finde en måde at dele denne koncert med sange fra vores nye projekt, Delta Kream, fra et sted, som vi elsker - Blue Front Café, den ældste aktive juke joint i USA. Vi glæder os til at være en del af Spotifys nye initiativ og give fans en god måde at opleve deres favoritkunstnere.”

Alle kan købe en billet for 149 kr. på spotify.live. Dem som ikke allerede har en Spotify bruger kan købe en billet og se koncerten ved at oprette en bruger gratis. 

Spotifys mål er, som altid, at skabe en forbindelse mellem artister og fans, så de kan dele deres kunst. De fem koncerter vil styrke den vision og skabe unikke koncertmuligheder for kunstnere, som deres fans helt sikkert vil elske. 

Links

Information om Spotify

Spotify
Spotify
Regeringsgatan 19
111 53 Stockholm

https://www.spotify.com/dk/

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 248 mio. brugere, inklusiv 113 mio. abonnenter, på tværs af 79 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Følg pressemeddelelser fra Spotify

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spotify

Europas musikfans glædes over tilbagevendingen af Eurovision 202120.5.2021 14:02:45 CEST | Pressemeddelelse

Årets Eurovision bliver afholdt i Rotterdam, som også skulle have afholdt det europæiske musikkonkurrence i 2020, inden det blev aflyst på baggrund af COVID-19 pandemien. Nu vender konkurrencen tilbage og tillader 3.500 heldige fans at danse med til årets konkurrerende sange live fra Rotterdam på lørdag d. 22. Maj 2021. Forud for finalen viser data fra Spotify, at fans rundt om i verden glæder sig over, at Eurovision er tilbage ved at streame året sange op til finalen og støtte det musikalske extravaganza, ved at afspille deres yndlingssange fra tidligere år. Spotify har tilsluttet sig festen ved at udgive den officielle Eurovision 2021 playliste, som danskerne elsker og har lyttet grundigt til siden marts. Sidste år var det særligt Island, der med deres sang Think About Thingsaf Daði Freyr Péturss der tog verden med storm. På Spotify var det den mest afspillede sang - både globalt, men også i Danmark. I år ser det dog anderledes ud, hvor den danske sang “Øve Os På Hinanden” af Fyr og

Opfanger dine planter gode vibrationer? Data fra Spotify viser, at plantemusik bliver mere og mere populært19.5.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mere tid derhjemme betyder også en stigning i hygge og positiv atmosfære i indretningen. Hvilken bedre måde at skabe hyggelige rum end med planter? Planter er blevet en ægte passion for flere - og hvis du føler, at du har fået et tættere forhold til dine planter det seneste år, så er du ikke alene. Faktisk er det en verdensomspændende trend, hvor mere tid hjemme har givet en opblomstring af planter som hyggeprojekt og hobby. Siden 1970’erne har det været en populær teori, at særlige vibrationer af lyd kan stimulere planters vækst. Dette virker til at være en teori, som planteelskere stadig benytter sig af. I en undersøgelse fra Spotify svarer hele 6% af de adspurgte danskere, at de taler til deres planter. Måske giver de rette vibrationer flottere planter? I hvert fald har Spotify nu gjort det nemt for de planteelskende brugere at skabe det helt rette miljø til deres planter med playlisten Music for Plants. Passion for planteplaylister Selvom det for nogle kan virke en smule over-entus

Spotify og Tinder afslører de største kærlighedssange op til Valentinsdag12.2.2021 10:34:42 CET | Pressemeddelelse

Valentinsdag nærmer sig og i den anledning er Spotify og Tinder gået sammen og har fundet frem til nogle sjove data, der viser, hvordan musik bringer folk sammen. Når alt kommer til alt, kan man lære meget om en person baseret på, hvad de lytter til. Musik kan skabe en dyb og personlig forbindelse, derfor deler Tinder og Spotify nogle af de trends, de ser fra deres brugere - lige i tid til Valentinsdag. Tinder har erfaret, at sange på tinderprofilen forøger chancen for højre-swipes og matches. Derfor er et godt dating-råd fra dem at tilføje en sang til sin profil, for at starte samtalen på en virtuel Valentinsdate. For at folk klar til at swipe for kærlighed, har Spotify og Tinder fundet nogle af de mest populære kærlighedssange lige nu. Hvis man denne Valentinsdag ikke er i humør til at swipe på Tinder, men derimod sidder med et knust hjerte, så har Spotify også den perfekte playliste til en. Olivia Rodrigo, der står bag megahittet “drivers license”, der for nylig slog rekorden for fl

SPOTIFY ANNONCERER PODCASTSAMARBEJDE MED AVA DuVERNAYS ARRAY TIL FORTÆLLINGER MED OG UDEN MANUSKRIPT22.1.2021 15:45:44 CET | Pressemeddelelse

København, (January 22, 2020) – Spotify annoncerede i dag et flerårigt samarbejde med den prisvindende filmskaber Ava DuVernay (Selma, 13th, Queen Sugar). Sammen vil Spotify og DuVernay producere eksklusive podcasts om fortællinger med og uden manuskript gennem ARRAY. ARRAY er DuVernays multi-platform kunst og social impact kollektiv, der er dedikeret til narrativ forandring Under det eksklusive samarbejde, vil ARRAY tilslutte sig Spotify og deres globale rækkevidde - som for nylig passerede 144 million Premium abonnenter og mere end 320 millioner månedlige aktive brugere verden rundt - for at styrke forskellige stemmer og perspektiver gennem podcasts. “Med anerkendelsen af den ubestridelige styrke i stemmer og lyd, er jeg glad for at udvide ARRAY’s fortællinger til podcats,” fortalte DuVernay. “Muligheden for at arbejde med Lydia Polgreen og hendes passionerede team, tiltræk os til ideen om Spotify som et hjem for lydfortællinger, og vi kunne ikke glæde os mere til at begynde denne kr

Spotify Kids introducerer deling af playlister11.1.2021 15:45:56 CET | Pressemeddelelse

Siden Spotify introducerede Spotify Kids, har de været opsat på at skabe den bedste platform for børn og deres forældre. De har lyttet til forældres oplevelser med appen, og taget deres feedback til sig, for at skabe en app, der er tilpasset brugerens behov. Hvad savner forældre så til Spotify Kids appen? Mere indflydelse på hvad deres børn lytter til gennem muligheden for at dele det musik, som de selv elsker med deres børn - fra musik fra deres egen barndom til de playlister, der spilles, når der skal danses løs i stuen. Fra i dag er alt det muligt med Shared Playlists på Spotify Kids. Shared Playlists er en ny pin-beskyttet funktion, der giver forældre mulighed for at udvide deres børns lytteoplevelse ved at skabe, vurdere og dele børnevenlige playlister. Med den nye funktion i appen kan forældre dele playlister, de har lavet fra deres Spotify konto direkte til deres børns Spotify Kids konto. Forældre har ofte deres eget syn på hvilket indhold, der er passende til deres børn. Playli

Spotify annoncerer samarbejde med Prins Harry og Meghan16.12.2020 12:25:36 CET | Pressemeddelelse

Spotify annoncerer i dag et flerårigt samarbejde med Archewell Audio, det nyoprettede, audio-first produktionsselskab af Prins Harry, Hertug af Sussex, og Meghan, Hertuginde af Sussex. Gennem samarbejdet vil Archewell Audio producere programmer, med det mål at opløfte og underholde publikum rundt om i verden - eksklusivt til Spotifys 320+ millioner lyttere globalt. Som en del af samarbejdet kan lyttere forvente at høre helt nye, originale podcasts produceret og fortalt af Hertugen og Hertuginden selv, med det mål at bygge et fællesskab gennem delte oplevelser, fortællinger og værdier. Selvom den første fuldendte serie af Archewell Audio og Spotify først udkommer i 2021, kan lyttere allerede nu få et første glimt af, hvad Archewell Audio har i vente inden året er omme! Senere på måneden vil Archewell Audio i samarbejde med Spotifys Gimlet studio udgive et jule-særafsnit med Hertugen og Hertuginden som værter, som vil omhandle historier om håb og medfølelse fra inspirerende gæster som en

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum