Interflora

Mors dag igen i fremgang i 2018 – blomsterhandlere meldte udsolgt før lukketid

Blomsterkæden Interflora oplevede i år en stigning på næsten 10 procent i salget af blomsterbuketter og gaver i forhold til mors dag sidste år.

Mor er i den grad stadig den bedste i verden. Det kan Interflora og kædens mange blomsterhandlere landet over bekræfte efter at have gjort salgstallene op fra Mors dag 2018.

Interflora melder om fremgang på næsten 10% i forhold til sidste års salg, og fortæller samtidig, at en del florister måtte melde totalt udsolgt flere timer før lukketid.

”Der findes ingen som mor, og det har vi fået bekræftet igen i år.
Blomstersalget er gået over al forventning, og selv om det selvfølgelig er lidt ærgerligt, at nogle blomsterhandlere løb tør for buketter før tid, så er vi er rigtig glade for, at vi har hjulpet til med at levere over 40.000 buketter til mødre landet over,” fortæller administrerende direktør hos Interflora, Søren Flemming Larsen.

Udvidet bestillingsfrist på Interflora.dk
Der var frem til Mors dag i år mulighed for at bestille en blomsterbuket eller chokolade på Interflora.dk helt frem til kl. 13 med levering samme dag, og det var noget, som de mange danskere benyttede sig af.

”Vi har oplevet en stor trafik gennem hele maj måned på Interflora.dk, hvor der har været en stigning på 35 procent af besøgende kunder, som har valgt at sende deres nærmeste en hilsen,” siger Flemming Larsen, og fortsætter:
”Vi er utrolig glade for den stigende interesse for interflora.dk, og tallene bekræfter igen, at vi elsker at overraske og glæde andre, vi holder af – også når vi ikke kan være fysisk tilstede med dem,” afslutter Søren Flemming Larsen.

For yderligere information, kontakt venligst
Søren Flemming Larsen, administrerende direktør, Interflora Danmark, tlf. 43 43 47 47
Thomas Schmidt Jørgensen, PR-kontakt, Brandhouse PR, tlf. 26 70 77 14

Information om Interflora

Interflora
Park Allé 380
2625 Vallensbæk

77 77 77 77http://www.interflora.dk

Om Interflora
Interflora er en verdensomspændende organisation, der personligt leverer blomster- og gavehilsner på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller Interflora ca. 400 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. Interflora Danmark, som ejes af Danske Blomsterhandlere, har en webshop på www.interflora.dk.

Følg pressemeddelelser fra Interflora

Flere pressemeddelelser fra Interflora

Trods grundlovsdag og folketingsvalg: Danskerne glemmer ikke far på Fars Dag d. 5. juni31.5.2019 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Selvom vi i år på Fars Dag d. 5. juni skal stemme til folketingsvalget, så forventer Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, ikke, at danskerne glemmer far. Fars Dag har nemlig været i stigning de seneste år, og ifølge Søren Flemming Larsen, administrerende direktør hos Interflora Danmark, fortjener han mindst ligeså meget opmærksomhed som mor. I år planter Interflora et træ for de buketter, øl, vin og spiritus, der blandt andet bliver solgt på Fars Dag d. 5. juni.

Stemmerne er talt op – mor slår alle rekorder12.5.2019 13:49:51 CEST | Pressemeddelelse

Hvis antallet er af blomsterbuketter på Mors Dag søndag kunne sidestilles med stemmer, er der ingen tvivl om, hvem der ville vinde valget. Igen i år oplevede blomsterkæden Interflora en stor stigning i salget af blomsterbuketter og gaver til Mors Dag. Gennem et stort nyt samarbejde med den danske organisation Global Climate Institute i samarbejde med den internationale NGO, WeForest blev der plantet et træ i Zambia for hver buket, der blev sendt til mor.