Mød Danmarks globale virksomheder på Kulturnatten

Computerspil på kæmpeskærm, jagerfly, øl og rent drikkevand er på programmet når Industriens Hus på Rådhuspladsen i København åbner dørene for gæsterne på Kulturnatten 2017.

Pressen inviteres til:
Kulturnat 2017 – ”Let’s go Global”,
Fredag den 13. oktober, kl. 18,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18,
1787 København V.

Danske virksomheders eksport udgør 1100 mia. kr. hvert eneste år og skaffer indtægter til landet som er en forudsætning for vores velfærdssamfund. På Kulturnatten får gæsterne mulighed for at møde en række af disse virksomheder, når Industriens Hus slår dørene op til en kulturnat med globalt udsyn.

Aquaporin er en vandteknologisk virksomhed, der kan rense vand på naturens egen måde og gæsterne kan få smagsprøver på spildevand, der er blevet til rent drikkevand. Carlsberg serverer smagsprøver på deres nyeste øl, og hos teknologivirksomheden Terma kan gæsterne prøve kræfter som pilot i en F-16 flysimulator.

Aftenen i Industriens Hus byder også på masser af aktiviteter for børn. De små gæster kan bl.a. besøge Kopenhagen Furs stand, hvor de kan mærke på pels og vinde bløde præmier. Og hos organisationen Verdens Bedste Nyheder kan de mindste gæster blive klogere på FN’s verdensmål og være med i en helt særlig stempelworkshop.

Og både store og små Kulturnat gæster kan være med til at dyste mod hinanden i et simpelt, men også udfordrende computerspil på Danmarks største skærm – vores store glasfacade mod Rådhuspladsen.

Desuden er der rundvisning i den spændende arkitektur i et af Københavns mest spændende kontorhuse.

Læs mere og se video fra sidste års Kulturnat her

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Nye anbefalinger viser, at vi skal arbejde med og ikke mod AI på uddannelserne24.4.2024 09:16:37 CEST | Pressemeddelelse

Ekspertgruppens anbefalinger om anvendelsen af ChatGPT i prøver og undervisning er indeholder gode bud på, hvordan vi kan anvende AI konstruktivt i uddannelsessystemet, så AI ikke opfattes som en genvej til snyd, men snarere en medspiller til styrkelse af elevernes læring. Men vi har et efterslæb på uddannelse og efteruddannelse af elever, lærere og ledere, mener landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.