Mød Danmarks globale virksomheder på Kulturnatten

Computerspil på kæmpeskærm, jagerfly, øl og rent drikkevand er på programmet når Industriens Hus på Rådhuspladsen i København åbner dørene for gæsterne på Kulturnatten 2017.

Pressen inviteres til:
Kulturnat 2017 – ”Let’s go Global”,
Fredag den 13. oktober, kl. 18,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18,
1787 København V.

Danske virksomheders eksport udgør 1100 mia. kr. hvert eneste år og skaffer indtægter til landet som er en forudsætning for vores velfærdssamfund. På Kulturnatten får gæsterne mulighed for at møde en række af disse virksomheder, når Industriens Hus slår dørene op til en kulturnat med globalt udsyn.

Aquaporin er en vandteknologisk virksomhed, der kan rense vand på naturens egen måde og gæsterne kan få smagsprøver på spildevand, der er blevet til rent drikkevand. Carlsberg serverer smagsprøver på deres nyeste øl, og hos teknologivirksomheden Terma kan gæsterne prøve kræfter som pilot i en F-16 flysimulator.

Aftenen i Industriens Hus byder også på masser af aktiviteter for børn. De små gæster kan bl.a. besøge Kopenhagen Furs stand, hvor de kan mærke på pels og vinde bløde præmier. Og hos organisationen Verdens Bedste Nyheder kan de mindste gæster blive klogere på FN’s verdensmål og være med i en helt særlig stempelworkshop.

Og både store og små Kulturnat gæster kan være med til at dyste mod hinanden i et simpelt, men også udfordrende computerspil på Danmarks største skærm – vores store glasfacade mod Rådhuspladsen.

Desuden er der rundvisning i den spændende arkitektur i et af Københavns mest spændende kontorhuse.

Læs mere og se video fra sidste års Kulturnat her

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Danmark vinder VM-guld i fremtidsparathed19.6.2018 13:37pressemeddelelse

Det viser en ny global undersøgelse fra IMD World Competitiveness Center, der er udkommet i dag. Undersøgelsen rangerer landene efter digital konkurrenceevne, hvor Danmark ender på en 4. plads. Det er én plads bedre end sidste år. Danmark vinder dog guld, når det kommer til fremtidsparathed, blandt andet fordi danske virksomheder tager de nye digitale muligheder til sig. Det glæder Lars Frelle-Petersen, direktør i DI: - Det er fantastiske nyheder. Jeg må tilstå, at jeg nok hellere vil kåres til verdensmester i fremtidsparathed end i fodbold. For det gør, at vi er godt rustet til at vinde den globale konkurrence om vækst og arbejdspladser. Vi skal blive bedre til at fortælle resten af verden, at vi er i den globale elite, så de bedste hoveder og mest innovative virksomheder i højere grad søger til Danmark. Undersøgelsen viser dog også, Danmark har udfordringer på en række parametre. Blandt andet er Danmark ifølge undersøgelsen kun nummer 44 i verden, når det kommer til naturvidenskabeli