Mobilhouse A/S

Mobilhouse styrker deres organisation med nyansat salgsdirektør

Jesper Bitz - en mand med solid viden om modulbyggeri, skal nu være med til at erobre markedsandele sammen med Mobilhouse.

Hos Mobilhouse satser man stort – som følge af stor fremgang i markedet har de valgt, at styrke organisationen med oprettelsen af en ny stilling som salgsdirektør. Ansættelsen er gået til den erfarne Jesper Bitz, der gennem 25 år har bevæget sig inden for branchen. Jesper Bitz tiltræder sin nye stilling 1. jannaur 2019

Jesper Bitz siger om sit nye job:

-Mobilhouse A/S er en spændende virksomhed med en unik markedsposition, som jeg glæder mig til at være med til at bygge videre på, og ikke mindst vende tilbage til branchen og servicere Mobilhouses kunder. Virksomheden har en stærk organisation med dygtige medarbejdere og en eftertragtet produktportefølje, hvor korte leveringstider og et højt serviceniveau er kundernes oplevelse i dagligdagen. Jeg tror på, at virksomheden har potentialet til at kunne erobre en endnu stærkere position i Danmark samt på udvalgte eksportmarkeder.

Øget kapacitet giver plads til store projekter

Mobilhouse har de seneste år oplevet stor vækst og øget bevidsthed i omverdenen om, hvilke fordele modulbyggeri tilbyder. Sideløbende har de gennemført en spændende udvikling og er blevet en betydende producent af modulbyggeri til kontorer, institutioner, skoler og andre byggerier som enten har været udlejning eller køb. I marts 2018 udvidede virksomheden sin kapacitet betydeligt med en ny produktionshal på 3500 m2 – det har givet plads til flere større og spændende projekter, som:

-       Lego Systems - kontorarbejdspladser på 1.920 m2

-       Energinet - kontorarbejdspladser på 1.747 m2

-       Den nye midlertidige Politiskole på 4.487 m2

-       EUC Lillebælt, 47 kollegieværelser 1.410 m2

-       Nyborg, 60 konceptboliger 2.648 m2

-       Odense, 24 Studieboliger 920 m2

Derudover beskæftiger virksomheden sig med udlejning af toiletvogne, mandskabsvogne og moduler, beboelsesvogne samt systemmoduler.

Det har derfor været naturligt, at man netop nu vælger at ansætte en salgsdirektør og Benny Møller, adm. direktør i Mobilhouse A/S udtaler i den forbindelse:

- Virksomheden er kommet godt igennem en fokuseret produktudvikling- og positioneringsplan, og grundlaget for vækst er på plads. Vi er derfor rigtig glade for at have ansat Jesper Bitz. Han har gennem sin karriere haft en bred og betydningsfuld berøringsflade inden for branchen. Da virksomheden er klar med et gennemprøvet nyt produktprogram og har fokus på yderligere udvikling, er jeg ikke i tvivl om, at han er den rette til at styrke organisationen og sætte yderligere fart på virksomhedens positionering og vækst i de kommende år.

Information om Mobilhouse A/S

Mobilhouse A/S
Amerikavej 1
7000 Fredericia

70 20 35 66https://mobilhouse.dk/

Mobilhouse blev stiftet i 1961, og har siden udviklet sig til at være en virksomhed med et bredt sortiment inden for pavilloner, skurvogne, moduler og studieboliger.

Vi leverer alle typer skurvogne til byggebranchen, herunder mandskabsvogne, beboelsesvogne, kontorvogne, toiletvogne samt containere. Vi holder en høj standard, så kunderne kan være sikre på, at vognene er i orden både ved køb og leje.

Vi har stor erfaring indenfor genhusnings- og institutionløsninger. Det betyder, at vi er i stand til at opstille store som små genhusningløsninger indenfor meget kort tid over hele landet.

Den brede erfaring og ekspertise vi gennem mere end 50 år har opnået, gør os i stand til at levere netop den standard eller special-løsning, som den specifikke kunde har behov for. Vi bygger også nyt, hvis der er behov for en løsning som ikke er i vores sortiment.

Vi er landsdækkende og har udover hovedkontoret i Taulov ved Fredericia også en afdeling i Bjæverskov.

Følg pressemeddelelser fra Mobilhouse A/S

Flere pressemeddelelser fra Mobilhouse A/S

Kirk Kapital-ledet konsortium køber Mobilhouse af Adelis25.11.2022 10:11:24 CET | Pressemeddelelse

Det danske selskab Mobilhouse A/S blev etableret i 1961, og har igennem mange år produceret, udlejet og solgt mobile skurvogne. Siden 2017 har selskabet skiftet strategisk fokus fra mobile skurvogne til udlejning af modulære bygninger til mange forskellige formål, hvor der stilles krav til funktionalitet, indeklima, æstetik og bæredygtighed. Kapitalfonden Adelis har ejet Mobilhouse siden 2019. Kirk Kapital vil fremadrettet eje 50 pct. Steffen Thomsen, Martin Mikkelsen og ledelsen vil eje de resterende aktier i selskabet.